Adblock problemem dla serwisów internetowych
lis03

Adblock problemem dla serwisów internetowych

Kilkunastominutowe bloki reklamowe, które przerywają film w telewizji, zwykle irytują widzów, a czasem wręcz zniechęcają do dalszego oglądania. Podobnie jest z reklamami w Internecie, gdy wyskakujące okienka rozpraszają i często utrudniają przeczytanie wybranego artykułu. Nic więc dziwnego, że ponad 40 proc. internautów korzysta z narzędzi takich jak AdBlock. Dla serwisów internatowych, które na reklamach zarabiają, jest to jednak spory kłopot. Z badań wynika, że liczba osób korzystających z narzędzi do blokowania reklam na stronach internetowych systematycznie rośnie, a Polska jest pod tym względem liderem. IAB przeprowadziło ankietę wśród użytkowników komputerów oraz urządzeń mobilnych na temat korzystania z AdBlocka. Okazuje się, że wtyczki tej używa 91 proc. osób przeglądających Internet na komputerze i blisko jedna trzecia użytkowników smartfonów. Narzędzia do blokowania reklam „czyszczą” stronę internetową z banerów i innych elementów reklamowych, a działają w oparciu o filtry, które wykrywają reklamy. W rezultacie na stronie widoczna jest tylko jej właściwa treść bez żadnych dodatkowych elementów. Z powszechnego stosowania narzędzi typu AdBlock nie są zadowoleni właściciele stron internetowych. Bez względu na to, czy mowa o największych portalach, mniejszych serwisach internetowych, czy osobach prowadzących blogi – reklamy wyświetlane na stronie stanowią dla nich źródło dochodu, a ich blokowanie przez użytkowników prowadzi do realnych strat finansowych. W rezultacie wydawcy podejmują walkę ze stosowaniem przez internautów tego typu narzędzi. Niektóre portale, jak np. Onet.pl, częściowo blokują dostęp do swoich treści użytkownikom korzystającym z AdBlocka, zmuszając ich do wyłączenia wtyczki, jeśli chcą poznać dalszą treść artykułu. Z badań wynika jednak, że ok. 40 proc. użytkowników rezygnuje w takiej sytuacji z przeglądania danej strony, 30 proc. czasami wyłącza wtyczkę, a czasami opuszcza stronę, a jedynie 7 proc. użytkowników rzeczywiście wyłącza AdBlocka. Cześć portali internetowych stawia na edukowanie internautów, tłumacząc, że reklamy są niezbędne do zapewnienia wolności mediów, a także nieodpłatnego dostępu do publikowanych treści. Aby dowiedzieć się, czy internauci odwiedzający naszą stronę korzystają z AdBlocka, umieszczamy na niej element reklamowy, a następnie sprawdzamy, czy jest on widoczny na stronie, czy też został zidentyfikowany przez narzędzie blokujące i ukryty. WordPress oferuje kilka rozwiązań, które mogą okazać się pomocne z walce z blokowaniem reklam przez użytkowników naszej strony internetowej. Można dodać do strony prośbę o wyłączenie AdBlocka, zablokowane reklamy zastąpić dowolną inną treścią lub zablokować dostęp do strony. Niestety w sieci dostępne są też narzędzia, które walczą ze skryptami wykrywającymi AdBlocka, a więc nie ma w pełni skutecznej metody walki ze zjawiskiem blokowania reklam przez internautów. W związku z tym warto zastanowić się, czy walka z użytkownikami blokującymi reklamy rzeczywiście jest warta czasu, zachodu i ryzyka utraty części czytelników....

Czytaj dalej
Live chat na stronie internetowej
lip19

Live chat na stronie internetowej

Live chat to usługa internetowa stosowana do obsługi użytkowników stron oraz do zdalnej sprzedaży. Polega ona na prowadzeniu czatu w czasie rzeczywistym poprzez stronę internetową. Wykorzystuje się do tego celu aplikację, która nie wymaga instalacji na komputerze – użytkownik może z niej skorzystać po kliknięciu w odpowiedni przycisk. Live chat przede wszystkim daje odbiorcom (w tym potencjalnym klientom) możliwość bezpośredniej interakcji ze sprzedawcą bądź usługodawcą. Live chat a poczta email Jest on znacznie szybszą i skuteczniejszą formą komunikacji niż poczta email. W komunikacji drogą mailową łatwo o przestoje trwające kilka godzin, a nawet kilka dni. Jeśli klient nie może się długo doczekać reakcji na swoje potrzeby, jest ryzyko, że się zniecierpliwi, zniechęci i odejdzie gdzie indziej. Natomiast na live chacie otrzyma odpowiedź natychmiast albo prawie natychmiast. Jest więc większa szansa, że zaraz potem coś kupi lub skorzysta z usługi. Live chat a telefon Live chat jest przydatnym uzupełnieniem rozmów telefonicznych. Umożliwia kontakt w sytuacji, gdy np. infolinia jest bardzo oblegana i dodzwonienie się na nią jest trudne. Poza tym niektóre osoby z różnych przyczyn nie przepadają za rozmowami głosowymi albo mają trudności z ich prowadzeniem (np. osoby słabosłyszące). Eliminuje się też nieporozumienia wynikające ze słabej jakości połączenia czy z niedosłyszenia wypowiedzi konsultanta – klient ma odpowiedź przed oczami, może ją spokojnie przeczytać i ma czas na jej przeanalizowanie. Live chat a anonimowość Podczas live chatu nie ma zwykle konieczności podawania danych (chyba że np. już zarejestrowany klient prosi o sprawdzenie bądź zmianę czegoś na swoim koncie). Dzięki temu niektóre osoby czują się swobodniej podczas rozmowy. Można też zredukować do minimum dystans i formalności, dzięki czemu klient szybciej otrzyma informację, na której mu zależy. Korzyści z live chatu dla Twojej firmy Live chat pozwala zwiększać konwersję (określone, oczekiwanie działania ze strony odbiorców bądź klientów, np. zakup produktu czy subskrypcja newslettera). Zmniejsza także koszty obsługi klienta. Jest bardziej wydajny i efektywny niż tradycyjna infolinia. Przyczynia się też do zmniejszenia liczby zwrotów, gdyż jeśli klienci mogą szybciej zdobyć informacje na temat interesującego ich produktu, jest większe prawdopodobieństwo, że zakup okaże się trafiony. W dodatku wprowadzenie oprogramowania live chat jest dość proste i szybkie – zwykle wystarczy dodać odpowiedni...

Czytaj dalej
Powiadomienia push na stronie internetowej
cze29

Powiadomienia push na stronie internetowej

Wśród narzędzi stosowanych w marketingu internetowym coraz popularniejsze stają się powiadomienia push, które wyróżniają się bardzo wysoką skutecznością. Powiadomienia pozwalają na komunikację z klientami, a zwięzły i ciekawy komunikat sprawia, że są uznawane za mało inwazyjną formę reklamy. Co jeszcze warto wiedzieć o powiadomieniach push? Powiadomienia push stosowane są do komunikacji z użytkownikami wybranych stron internetowych oraz aplikacji mobilnych. Głównym celem powiadomień jest dotarcie do potencjalnego klienta z informacją i nakłonienie go do podjęcia działania. Nadawcy powiadomień mogą określić, do jakiej grupy docelowej będą one skierowane. Notyfikacje przybierają formę krótkich wiadomości złożonych z tekstu i grafiki, które zwykle pojawiają się w prawym dolnym rogu ekranu i zawierają link z przekierowaniem na konkretną stronę www. Co ważne osoba przeglądająca witrynę internetową musi wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień push. Z punktu widzenia odbiorcy powiadomienia web push są atrakcyjną i mało inwazyjną formą reklamy, ciekawszą niż tradycyjne newslettery. Narzędzie to nie zbiera od użytkownika witryny żadnych danych, jest obsługiwane przez praktycznie wszystkie przeglądarki internetowe i nawet po wyczyszczeniu plików cookies, powiadomienia dostarczane będą do subskrybenta, jeśli wcześniej wyraził na to zgodę. Rozwiązanie to sprawdza się we wszystkich branżach, pomaga w aktywizowaniu użytkowników i wspiera działania sprzedażowe. Badania pokazują, że ok. 12% użytkowników stron internetowych wyraża zgodę na otrzymywanie powiadomień, a ich klikalność przekracza 20%, co sprawia, że powiadomienia push są dużo bardziej skuteczne niż pozostałe formy e-marketingu. Mocną stroną tej formy komunikacji z klientem jest to, że odbywa się ona w czasie rzeczywistym, gdy użytkownik korzysta ze strony internetowej, w odróżnieniu od newslettera czy e-mail marketingu, który dociera do odbiorcy z opóźnieniem. Wśród zalet powiadomień push należy wymienić cenę, która jest niższa niż w przypadku e-mail marketingu czy komunikacji sms, wysoki współczynnik klikalności, szybkość działania, ponieważ wiadomość może dotrzeć do odbiorcy nawet w kilka sekund, co ma szczególne znaczenie w branży e-commerce, bo pozwala zareagować na koszyk porzucony przez potencjalnego klienta. Plusem jest również to, że użytkownik otrzymuje spersonalizowaną informację w odpowiednim momencie. Jako minus tego narzędzia można postrzegać fakt, że wymaga ono zgody użytkownika, a więc liczba odbiorców jest ograniczona tylko do tej grupy, która wyraziła chęć otrzymywania powiadomień. Z drugiej jednak strony sprawia to, że odbiorcy rzeczywiście chcą otrzymywać Twoje komunikaty i nie traktują ich jako irytującego elementu witryny internetowej. Korzystanie z notyfikacji push należy rozpocząć od wybrania dostawcy usługi. Przy pomocy kreatora powiadomień możemy stworzyć banner, który będzie służył do zachęcenia użytkowników do korzystania z powiadomień. Dostępne są również narzędzia analityczne, dzięki którym można poznać np. zwyczaje zakupowe subskrybentów, ale również sprawdzić skuteczność...

Czytaj dalej
Czym jest hosting?
maj31

Czym jest hosting?

Hosting jest niezbędną usługą w obecnych czasach. Polega na udostępnianiu zasobów serwerowni, czyli części dysku twardego w celu przechowywania danych, przesyłanych przez internet. Bez hosting nie byłoby możliwe powracanie do wysłanych wiadomości i plików czy swobodne korzystanie z zasobów internetu. Warunkiem dobrego hostingu jest dbanie o niezakłócone i poprawne działanie dysków oraz połączenia z siecią internetową. Ponadto dostawca hostingu gwarantuje, że jego dyski oraz wszelkie podzespoły są w dobrym stanie technicznym i nie ma ryzyka awarii. Zadbać należy również o sprawne połączenia z internetem, by mieć pewność, że nic nie zakłóci funkcjonowania serwera. Kolejna kwestia związana z hostingiem dotyczy bezpieczeństwa przechowywanych danych. Ochrona kont klientów to priorytet każdej firmy, bo jakiekolwiek wyciek danych może mieć bardzo poważne konsekwencji dla klienta oraz usługodawcy.  Dzięki dostępowi do danego konta możliwe jest skopiowanie przechowywanych dokumentów czy informacji na temat danego klienta. Wybierając dostawcę hostingu należy sprawdzić, czy wykonuje, i ewentualnie jak często, automatyczną kopię zapasową plików. Poza tym należy zweryfikować, jak długo takie kopie są dostępne w zasobach. Co ważne, niektóre firmy hostingowe oferują możliwość bezpłatnego przetestowania swoich usług w ograniczonym czasie. Dzięki temu można sprawdzić różne opcje oferowane przez danego usługodawcę. Coraz popularniejsze staje się także wynajmowanie platform pod serwery http. Jest to tzw. web hosting, który można podzielić na kilka typów ze względu na dodatkowe opcje jak np. hosting VPS czy hosting Cloud. Natomiast darmowe usługi hostingowe, jakie oferują firmy internetowe, są zazwyczaj bardzo ograniczone. Trzeba spodziewać się, że transfer danych będzie miał wyznaczony  limitem, a dysk do przechowywania danych będzie mniejszy. Bezpłatny pakiet bardzo często nie obejmuje również baz danych czy obsługi języków skryptowych. Na darmowych hostingach bardzo często wyświetlane są także reklamy, bo usługodawca w ten sposób zarabia, budując platformę do zamieszczania banerów...

Czytaj dalej
Marketing szeptany w internecie
kw.29

Marketing szeptany w internecie

40% nabywców przed zakupem produktu w internecie zwraca uwagę na jego opinie – wynika z raportu „Costumer Listening 2.0”. Nic w tym dziwnego, że marki chcą istnieć ze swoimi wyrobami w toku dyskusji omawiających problemy, które te produkty mogą rozwiązać. Nie zawsze jednak da się skłonić rzeczywistych odbiorców do dzielenia się swoim zdaniem w internecie. Na ten problem odpowiada marketing szeptany, który oferuje wiele agencji i freelancerów. Jak robić to dobrze? Niestety nie jest łatwo prowadzić dobry marketing szeptany. Wiele marek w przeszłości decydowało się wybrać drogę na skróty. Pod opisami produktów pojawiały się fałszywe opinie, a w tematycznych wątkach na forach czy w komentarzach pod artykułami nachalne reklamy. Odbiorcy jednak bardzo łatwo wychwytują fałsz i nieodpowiednio prowadzona szeptanka może przynieść więcej szkody niż pożytku. Na czym polega marketing szeptany? Marketing szeptany to inaczej „buzz marketing”. Polega on na tym, żeby tworzyć jak najbardziej naturalne i profesjonalne opinie o produkcie i zamieszczać je na forach internetowych, blogach, w komentarzach pod artykułami, na wizytówkach Google i w mediach społecznościowych. Prawdziwą sztuką jest, aby wpis był stworzony tak, aby brzmiał jak opinia prawdziwego użytkownika. Ton musi być oczywiście pozytywny, a produkt rekomendowany. Jednak opinia nie może być nadmiernie wychwalająca, bo od razu rodzi podejrzenie o sztuczność. Ważne jest, aby podać merytoryczne argumenty, które pokażą, że produkt był rzeczywiście stosowany. Marketing szeptany – wady i zalety Zaletą marketingu szeptanego na pewno jest to, że klienci chętniej uwierzą w pozytywne opinie prawdziwych użytkowników niż w typowy przekaz reklamowy (reklamy czy wpisy sponsorowane). Relatywnie łatwo jest dotrzeć do grupy docelowej, o ile tylko zamieszcza się wpisy w tematycznych wątkach (na forach, blogach czy w mediach społecznościowych). Dużo skuteczniejszy będzie marketing szeptany, jeśli pod pytaniem na grupie ślubnej o pomysły na podarunki dla gości „zareklamuje się” firma oferująca personalizowane magnesy niż gdy pod artykułem analizującym sytuację na rynku nieruchomości skomentuje „klient” firmy windykacyjnej. Kolejnym plusem marketingu szeptanego jest to, że jest on relatywnie tani. Zazwyczaj agencje reklamowe albo freelancerzy oferują pakiety, zawierające przygotowanie i umieszczenie określonej liczby opinii. Będzie to o wiele tańsze niż np. wyprodukowanie spotu reklamowego. Główną wadą szeptanki jest ogromna wrażliwość na nią potencjalnych klientów. Jeśli wpisy są przygotowywane nieumiejętnie, to od razu widać, że jest to nieudolna reklama, a nie prawdziwa opinia. Szczególnie jeśli jest ich w internecie sporo, to firma może o wiele więcej stracić na wizerunku niż zyskać. Jakich błędów unikać? Aby marketing szeptany przyniósł oczekiwane korzyści, trzeba przede wszystkim wybrać odpowiedniego autora. Zamiast niedoświadczonej osoby lepiej wybrać taką, która ma już historię na danym forum lub wystawiła wiele różnych opinii na Google. Dzięki temu będzie ona bardziej wiarygodna. Pierwszy wpis z reklamą może budzić podejrzenia innych użytkowników. Posty powinny...

Czytaj dalej
Plan contentowy – jak stworzyć?
mar31

Plan contentowy – jak stworzyć?

Skuteczny content marketing jest połączeniem Public Relations, SEO i taktyk lead generation oraz sprzedażowych. Z tego powodu niezwykle istotny jest plan publikowanych treści (plan contentowy), który poskutkuje dotarciem do odpowiednich odbiorców i zwiększy ruch w witrynie. Dobra organizacja pracy to już połowa sukcesu. Potwierdza się to chociażby w przypadku regularnego publikowania treści w internecie. Niestety, aby wysiłki w ramach content marketingu procentowały, niezbędne jest bieżące dostarczanie czytelnikom i wyszukiwarce Google treści odpowiednio wysokiej jakości. A najlepiej w oparciu o plan publikowanych treści, czyli plan contentowy. Przygotowanie planu contentowego z pewnością jest podstawą skutecznego content marketingu, która dostarcza jednocześnie informacji na temat rodzaju, terminu i sposobu przekazu danego contentu. Jednak do tego rodzaju działań można przystąpić dopiero wtedy, gdy w wyniku przeprowadzonej analizy contentowej posiada się wyznaczone cele i opracowaną strategię, określone są rezultaty do osiągniecia, wiadomo, kim są klienci, gdzie można ich znaleźć i jakich treści oczekują. Jakie efekty można osiągnąć dzięki dobremu planowi contentowemu? Z pewnością lepsze pozycje w wyszukiwarce, większy ruch na stronie, precyzyjne dotarcie do klientów, dzięki czemu wartość ruchu znacznie wzrośnie. Nie ilość, ale jakość! Jak stworzyć dobry plan contentowy? Na początku najlepiej zaplanować maksymalnie trzy drogi komunikacji z odbiorcami. Bowiem nie chodzi o to, by być wszędzie, a przy tym prowadzić komunikację sporadycznie, chaotycznie i mało merytorycznie. Lepiej wykorzystać mniej dróg komunikacji, ale oprzeć komunikację na contencie wnoszącym dużą wartość oraz budującym relację i zaangażowaną społeczność. Podstawą wartościowa treść W treści odbiorca powinien znaleźć to, czego szuka, należy więc dostarczyć mu taki content, żeby zrealizować cel. Kluczowa jest więc wartościowa treść, dopasowana do oczekiwań grupy docelowej. Najbardziej przydatne są takie treści, które rozwiązują pojawiające się problemy i evergreeny, czyli teksty, które zawsze są aktualne i ważne dla odbiorców (np. zawierają podstawowe informacje z danej branży, których znajomość jest kluczowa). Optymalizacja pod kątem SEO Planując publikację treści (posty, artykuły) należy pamiętać, że nawet najlepsza treść to jedynie pół sukcesu w sytuacji, gdy odbiorca nie ma szans na jej znalezienie. Z tego powodu istotne jest używanie odpowiednio dobranych słów kluczowych i optymalizacja tekstów pod kątem SEO. Aby znaleźć najlepsze słowa kluczowe, można posłużyć się jednym z narzędzi do planowania słów kluczowych bądź przykładowo Generatora tematów – nowej funkcjonalności SEMSTORM. Użycie odpowiednich słów kluczowych i optymalizacja wpisów blogowych pod kątem SEO wpłyną pozytywnie na pozycję strony na liście wyników wyszukiwania. To kolejny czynnik, dzięki któremu odbiorca znajdzie treści, których poszukuje, a dodatkowo wygeneruje ruch organiczny z...

Czytaj dalej