Czym jest TrustRank?

Internet jest tworem stosunkowo młodym, ale już zdołaliśmy go zaśmiecić. Wyszukiwarki  takie jak Google starają się wyświetlać swoim użytkownikom w wynikach przede wszystkim wartościowe treści. Oznacza to witryny posiadające rzetelne i unikalne informacje — miejsca, którym można zaufać. Właśnie one nie muszą obawiać się algorytmu TrustRank. Narzędzie to lustruje witryny pod kątem zaufania sieciowego. W internecie ono też jest zmienną, którą można kształtować i mierzyć, a im wynik lepszy, tym bardziej popularna witryna. 

Przejść selekcję

Kluczowym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie strony. Wszyscy wiemy, że dużo częściej klikamy w pierwsze wyniki, jakie pokaże nam wyszukiwarka. To jej algorytmy decydują, co znajdzie się w popularnej czołówce. Nie oznacza to oczywiście, że twórcy stron muszą zdać się na łut szczęścia. Aby cieszyć się opinią zaufanej strony, wystarczy unikać praktyk podnoszących pozycję witryny w sposób łamiący regulamin przeglądarki.

Tworzenie spamu w sieci zdecydowanie obniża nasze notowania i jesteśmy przez to narażeni na utratę zdobytego miejsca. Uwagę TrustRank zwracają puste strony lub spam zapełniony skopiowaną treścią. Niskie notowania mają też tak zwane farmy linków, czyli strony prowadzące w wiele innych miejsc. Jak wspominaliśmy na wstępie, zaufanie do naszej witryny możemy budować, a TrustRank pomaga nam ją mierzyć i monitorować.

Czym więc właściwie jest TR? To algorytm stworzony i opatentowany przez Google. Ocenia on zaufanie witryn w skali od 1 do 10 i pomaga walczyć ze spamem w sieci. 

Kontrowersje wokół TR

Co ciekawe, według oficjalnego stanowiska Google TrustRank nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję strony, a ewentualne rozbieżności są zbiegiem okoliczności. Spora grupa specjalistów od SEO mimo to ogromną wagę przykłada do wyników tego algorytmu i w nich upatruje szansy na popularność. Nie da się ukryć, że starsze witryny z unikalną treścią i wysokim TR utrzymują się w czołówce wyświetleń. Zaufanie do strony ma zatem spore znaczenie dla pozycjonowania.

Warto podkreślić, że podstawą skutecznego SEO, czyli metod osiągania wysokiej pozycji strony, jest jej unikalna treść oraz jakość linków zewnętrznych. Te dwie cechy pokrywają się z wymaganiami algorytmu TR. Jak sprawdzić jego wynik dla swojej witryny? W sieci istnieje kilka bezpłatnych narzędzi, które pozwalają nam poznać ocenę. Aby ją poprawić, dbajmy o jakość treści naszej strony. Dotyczy to także reklam, częstotliwości aktualizacji oraz linków zewnętrznych. Ta taktyka da nam podstawy do uczciwie wypracowanej pozycji w wyszukiwarce i z pewnością podniesie atrakcyjność witryny. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *