Powiadomienia push na stronie internetowej
cze29

Powiadomienia push na stronie internetowej

Wśród narzędzi stosowanych w marketingu internetowym coraz popularniejsze stają się powiadomienia push, które wyróżniają się bardzo wysoką skutecznością. Powiadomienia pozwalają na komunikację z klientami, a zwięzły i ciekawy komunikat sprawia, że są uznawane za mało inwazyjną formę reklamy. Co jeszcze warto wiedzieć o powiadomieniach push? Powiadomienia push stosowane są do komunikacji z użytkownikami wybranych stron internetowych oraz aplikacji mobilnych. Głównym celem powiadomień jest dotarcie do potencjalnego klienta z informacją i nakłonienie go do podjęcia działania. Nadawcy powiadomień mogą określić, do jakiej grupy docelowej będą one skierowane. Notyfikacje przybierają formę krótkich wiadomości złożonych z tekstu i grafiki, które zwykle pojawiają się w prawym dolnym rogu ekranu i zawierają link z przekierowaniem na konkretną stronę www. Co ważne osoba przeglądająca witrynę internetową musi wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień push. Z punktu widzenia odbiorcy powiadomienia web push są atrakcyjną i mało inwazyjną formą reklamy, ciekawszą niż tradycyjne newslettery. Narzędzie to nie zbiera od użytkownika witryny żadnych danych, jest obsługiwane przez praktycznie wszystkie przeglądarki internetowe i nawet po wyczyszczeniu plików cookies, powiadomienia dostarczane będą do subskrybenta, jeśli wcześniej wyraził na to zgodę. Rozwiązanie to sprawdza się we wszystkich branżach, pomaga w aktywizowaniu użytkowników i wspiera działania sprzedażowe. Badania pokazują, że ok. 12% użytkowników stron internetowych wyraża zgodę na otrzymywanie powiadomień, a ich klikalność przekracza 20%, co sprawia, że powiadomienia push są dużo bardziej skuteczne niż pozostałe formy e-marketingu. Mocną stroną tej formy komunikacji z klientem jest to, że odbywa się ona w czasie rzeczywistym, gdy użytkownik korzysta ze strony internetowej, w odróżnieniu od newslettera czy e-mail marketingu, który dociera do odbiorcy z opóźnieniem. Wśród zalet powiadomień push należy wymienić cenę, która jest niższa niż w przypadku e-mail marketingu czy komunikacji sms, wysoki współczynnik klikalności, szybkość działania, ponieważ wiadomość może dotrzeć do odbiorcy nawet w kilka sekund, co ma szczególne znaczenie w branży e-commerce, bo pozwala zareagować na koszyk porzucony przez potencjalnego klienta. Plusem jest również to, że użytkownik otrzymuje spersonalizowaną informację w odpowiednim momencie. Jako minus tego narzędzia można postrzegać fakt, że wymaga ono zgody użytkownika, a więc liczba odbiorców jest ograniczona tylko do tej grupy, która wyraziła chęć otrzymywania powiadomień. Z drugiej jednak strony sprawia to, że odbiorcy rzeczywiście chcą otrzymywać Twoje komunikaty i nie traktują ich jako irytującego elementu witryny internetowej. Korzystanie z notyfikacji push należy rozpocząć od wybrania dostawcy usługi. Przy pomocy kreatora powiadomień możemy stworzyć banner, który będzie służył do zachęcenia użytkowników do korzystania z powiadomień. Dostępne są również narzędzia analityczne, dzięki którym można poznać np. zwyczaje zakupowe subskrybentów, ale również sprawdzić skuteczność...

Czytaj dalej
Czym jest hosting?
maj31

Czym jest hosting?

Hosting jest niezbędną usługą w obecnych czasach. Polega na udostępnianiu zasobów serwerowni, czyli części dysku twardego w celu przechowywania danych, przesyłanych przez internet. Bez hosting nie byłoby możliwe powracanie do wysłanych wiadomości i plików czy swobodne korzystanie z zasobów internetu. Warunkiem dobrego hostingu jest dbanie o niezakłócone i poprawne działanie dysków oraz połączenia z siecią internetową. Ponadto dostawca hostingu gwarantuje, że jego dyski oraz wszelkie podzespoły są w dobrym stanie technicznym i nie ma ryzyka awarii. Zadbać należy również o sprawne połączenia z internetem, by mieć pewność, że nic nie zakłóci funkcjonowania serwera. Kolejna kwestia związana z hostingiem dotyczy bezpieczeństwa przechowywanych danych. Ochrona kont klientów to priorytet każdej firmy, bo jakiekolwiek wyciek danych może mieć bardzo poważne konsekwencji dla klienta oraz usługodawcy.  Dzięki dostępowi do danego konta możliwe jest skopiowanie przechowywanych dokumentów czy informacji na temat danego klienta. Wybierając dostawcę hostingu należy sprawdzić, czy wykonuje, i ewentualnie jak często, automatyczną kopię zapasową plików. Poza tym należy zweryfikować, jak długo takie kopie są dostępne w zasobach. Co ważne, niektóre firmy hostingowe oferują możliwość bezpłatnego przetestowania swoich usług w ograniczonym czasie. Dzięki temu można sprawdzić różne opcje oferowane przez danego usługodawcę. Coraz popularniejsze staje się także wynajmowanie platform pod serwery http. Jest to tzw. web hosting, który można podzielić na kilka typów ze względu na dodatkowe opcje jak np. hosting VPS czy hosting Cloud. Natomiast darmowe usługi hostingowe, jakie oferują firmy internetowe, są zazwyczaj bardzo ograniczone. Trzeba spodziewać się, że transfer danych będzie miał wyznaczony  limitem, a dysk do przechowywania danych będzie mniejszy. Bezpłatny pakiet bardzo często nie obejmuje również baz danych czy obsługi języków skryptowych. Na darmowych hostingach bardzo często wyświetlane są także reklamy, bo usługodawca w ten sposób zarabia, budując platformę do zamieszczania banerów...

Czytaj dalej
Marketing szeptany w internecie
kw.29

Marketing szeptany w internecie

40% nabywców przed zakupem produktu w internecie zwraca uwagę na jego opinie – wynika z raportu „Costumer Listening 2.0”. Nic w tym dziwnego, że marki chcą istnieć ze swoimi wyrobami w toku dyskusji omawiających problemy, które te produkty mogą rozwiązać. Nie zawsze jednak da się skłonić rzeczywistych odbiorców do dzielenia się swoim zdaniem w internecie. Na ten problem odpowiada marketing szeptany, który oferuje wiele agencji i freelancerów. Jak robić to dobrze? Niestety nie jest łatwo prowadzić dobry marketing szeptany. Wiele marek w przeszłości decydowało się wybrać drogę na skróty. Pod opisami produktów pojawiały się fałszywe opinie, a w tematycznych wątkach na forach czy w komentarzach pod artykułami nachalne reklamy. Odbiorcy jednak bardzo łatwo wychwytują fałsz i nieodpowiednio prowadzona szeptanka może przynieść więcej szkody niż pożytku. Na czym polega marketing szeptany? Marketing szeptany to inaczej „buzz marketing”. Polega on na tym, żeby tworzyć jak najbardziej naturalne i profesjonalne opinie o produkcie i zamieszczać je na forach internetowych, blogach, w komentarzach pod artykułami, na wizytówkach Google i w mediach społecznościowych. Prawdziwą sztuką jest, aby wpis był stworzony tak, aby brzmiał jak opinia prawdziwego użytkownika. Ton musi być oczywiście pozytywny, a produkt rekomendowany. Jednak opinia nie może być nadmiernie wychwalająca, bo od razu rodzi podejrzenie o sztuczność. Ważne jest, aby podać merytoryczne argumenty, które pokażą, że produkt był rzeczywiście stosowany. Marketing szeptany – wady i zalety Zaletą marketingu szeptanego na pewno jest to, że klienci chętniej uwierzą w pozytywne opinie prawdziwych użytkowników niż w typowy przekaz reklamowy (reklamy czy wpisy sponsorowane). Relatywnie łatwo jest dotrzeć do grupy docelowej, o ile tylko zamieszcza się wpisy w tematycznych wątkach (na forach, blogach czy w mediach społecznościowych). Dużo skuteczniejszy będzie marketing szeptany, jeśli pod pytaniem na grupie ślubnej o pomysły na podarunki dla gości „zareklamuje się” firma oferująca personalizowane magnesy niż gdy pod artykułem analizującym sytuację na rynku nieruchomości skomentuje „klient” firmy windykacyjnej. Kolejnym plusem marketingu szeptanego jest to, że jest on relatywnie tani. Zazwyczaj agencje reklamowe albo freelancerzy oferują pakiety, zawierające przygotowanie i umieszczenie określonej liczby opinii. Będzie to o wiele tańsze niż np. wyprodukowanie spotu reklamowego. Główną wadą szeptanki jest ogromna wrażliwość na nią potencjalnych klientów. Jeśli wpisy są przygotowywane nieumiejętnie, to od razu widać, że jest to nieudolna reklama, a nie prawdziwa opinia. Szczególnie jeśli jest ich w internecie sporo, to firma może o wiele więcej stracić na wizerunku niż zyskać. Jakich błędów unikać? Aby marketing szeptany przyniósł oczekiwane korzyści, trzeba przede wszystkim wybrać odpowiedniego autora. Zamiast niedoświadczonej osoby lepiej wybrać taką, która ma już historię na danym forum lub wystawiła wiele różnych opinii na Google. Dzięki temu będzie ona bardziej wiarygodna. Pierwszy wpis z reklamą może budzić podejrzenia innych użytkowników. Posty powinny...

Czytaj dalej
Plan contentowy – jak stworzyć?
mar31

Plan contentowy – jak stworzyć?

Skuteczny content marketing jest połączeniem Public Relations, SEO i taktyk lead generation oraz sprzedażowych. Z tego powodu niezwykle istotny jest plan publikowanych treści (plan contentowy), który poskutkuje dotarciem do odpowiednich odbiorców i zwiększy ruch w witrynie. Dobra organizacja pracy to już połowa sukcesu. Potwierdza się to chociażby w przypadku regularnego publikowania treści w internecie. Niestety, aby wysiłki w ramach content marketingu procentowały, niezbędne jest bieżące dostarczanie czytelnikom i wyszukiwarce Google treści odpowiednio wysokiej jakości. A najlepiej w oparciu o plan publikowanych treści, czyli plan contentowy. Przygotowanie planu contentowego z pewnością jest podstawą skutecznego content marketingu, która dostarcza jednocześnie informacji na temat rodzaju, terminu i sposobu przekazu danego contentu. Jednak do tego rodzaju działań można przystąpić dopiero wtedy, gdy w wyniku przeprowadzonej analizy contentowej posiada się wyznaczone cele i opracowaną strategię, określone są rezultaty do osiągniecia, wiadomo, kim są klienci, gdzie można ich znaleźć i jakich treści oczekują. Jakie efekty można osiągnąć dzięki dobremu planowi contentowemu? Z pewnością lepsze pozycje w wyszukiwarce, większy ruch na stronie, precyzyjne dotarcie do klientów, dzięki czemu wartość ruchu znacznie wzrośnie. Nie ilość, ale jakość! Jak stworzyć dobry plan contentowy? Na początku najlepiej zaplanować maksymalnie trzy drogi komunikacji z odbiorcami. Bowiem nie chodzi o to, by być wszędzie, a przy tym prowadzić komunikację sporadycznie, chaotycznie i mało merytorycznie. Lepiej wykorzystać mniej dróg komunikacji, ale oprzeć komunikację na contencie wnoszącym dużą wartość oraz budującym relację i zaangażowaną społeczność. Podstawą wartościowa treść W treści odbiorca powinien znaleźć to, czego szuka, należy więc dostarczyć mu taki content, żeby zrealizować cel. Kluczowa jest więc wartościowa treść, dopasowana do oczekiwań grupy docelowej. Najbardziej przydatne są takie treści, które rozwiązują pojawiające się problemy i evergreeny, czyli teksty, które zawsze są aktualne i ważne dla odbiorców (np. zawierają podstawowe informacje z danej branży, których znajomość jest kluczowa). Optymalizacja pod kątem SEO Planując publikację treści (posty, artykuły) należy pamiętać, że nawet najlepsza treść to jedynie pół sukcesu w sytuacji, gdy odbiorca nie ma szans na jej znalezienie. Z tego powodu istotne jest używanie odpowiednio dobranych słów kluczowych i optymalizacja tekstów pod kątem SEO. Aby znaleźć najlepsze słowa kluczowe, można posłużyć się jednym z narzędzi do planowania słów kluczowych bądź przykładowo Generatora tematów – nowej funkcjonalności SEMSTORM. Użycie odpowiednich słów kluczowych i optymalizacja wpisów blogowych pod kątem SEO wpłyną pozytywnie na pozycję strony na liście wyników wyszukiwania. To kolejny czynnik, dzięki któremu odbiorca znajdzie treści, których poszukuje, a dodatkowo wygeneruje ruch organiczny z...

Czytaj dalej
Robot indeksujący (web crawler)
lut19

Robot indeksujący (web crawler)

Roboty indeksujące gromadzą informacje na temat witryn, pełniąc tym samym ważną rolę w ich indeksowaniu. Są wykorzystywane przez wyszukiwarki internetowe. Warto wiedzieć, że działanie robotów indeksujących można kontrolować. Czym są roboty indeksujące? Roboty indeksujące wykorzystywane są przez wyszukiwarki do zbierania informacji na temat stron internetowych. Web crawler sprawdza zarówno strukturę i kod strony, jak i jej zawartość oraz aktualizacje. Dodatkowo roboty mogą tworzyć kopie stron, tzw. mirrory. Informacje uzyskane w czasie „crawlowania” są wykorzystywane do określania wartości strony dla użytkownika, a tym samym ustalaniu pozycji witryny w wyszukiwarce. Nie oznacza to jednak, że każda strona sprawdzona przez robot zostanie umieszczona w wynikach wyszukiwania. Pracę robota indeksującego w witrynie można kontrolować, umieszczając plik tekstowy robots.txt lub korzystając z tagu meta. Plik robots.txt jest sprawdzany przez web crawler w pierwszej kolejności. Z tego powodu warto umieścić w nim dyrektywy, która przekierują jego działania na podstrony istotne z punktu pozycjonowania strony i jednocześnie zablokować dostęp do mniej ważnych podstron. Przykłady robotów indeksujących Ze względu na ważną funkcję w procesie indeksowania stron, roboty wykorzystywane są przede wszystkim przez wyszukiwarki. Każda z nich posiada najczęściej własnego crawlera. Wyróżnić można robota MSN, Bing czy Yahoo!. Najbardziej znany robot indeksujących należy do Google. Web crawler o nazwie Googlebot przechodzi między stronami za pomocą umieszczonych na nich linków. Web crawler wyszukiwarki Google indeksuje strony za pomocą dwóch technik – techniki deep crawl oraz fresh crawl. Pierwsza z metod wykorzystywana jest średnio co miesiąc. Za każdym razem robot odwiedza wszystkie odnośniki znajdujące się na stronie i dodaje je do indeksu. Celem techniki fresh crawl jest natomiast sprawdzenie aktualności na stronach internetowych. W takim przypadku odwiedzane są strony najczęściej...

Czytaj dalej
Marketing wirusowy (viral marketing)
gru17

Marketing wirusowy (viral marketing)

Mimo że viral marketing szczególną popularnością zaczął cieszyć się w ostatnich latach, wraz z rozwojem kanałów social media, po raz pierwszy określenia użyto już w 1997 roku. Na czym polega marketing wirusowy? Marketing wirusowy odznacza się wysoką skutecznością. Technika polega na stworzeniu materiału reklamowego, który będzie udostępniany przez samych odbiorców poprzez sieci społecznościowe oraz komunikatory. Inaczej mówiąc, reklama będzie rozprzestrzeniała się wśród użytkowników internetu niczym wirus, bez bezpośredniego udziału marketingowców. Do marketingu wirusowego zaliczyć można zarówno materiały, który zdobyły popularność wśród użytkowników mimo braku takich założeń przez jego twórców, jak i reklamy kampanie z góry zaplanowane w technice wirusowej. Użytkownicy najchętniej dzielą się materiałami w formie video. Drugie miejsce zajmują formy graficzne. Niezależnie od nośnika, każdy viral powinien odznaczać się oryginalnością. Pod względem zawartości podzielić można je na dwa rodzaje: wartościowe dla użytkownika pod względem merytorycznym (w takich materiałach firmy dzielą się często branżową, praktyczną i trudno dostępną wiedzą) lub wzbudzające pozytywne emocje. W drugim przypadku treść powinna być zabawna, poruszająca lub inspirująca. To właśnie treści, które obok przekazu reklamowego zawierają również wartość dodaną dla dużej grupy użytkowników, rozchodzą się wśród nich najszybciej. Z tego powodu tworzenie materiału przeznaczonego do viral marketingu powinna poprzedzić analiza, która wskaże, jakie wartości najlepiej trafią do użytkowników. Nie można zapomnieć o różnicach kulturowych oraz mentalnych. Aby viral odniósł sukces, konieczne jest również umieszczenie go w odpowiednim, dopasowanym do grupy docelowej medium, poprzez które użytkownicy będą udostępniać je dalej. W dalszej fazie reklama może być przesyłana przez odbiorców także innymi drogami. Sposoby wykorzystania marketingu wirusowego Marketing wirusowy, ze względu na swój szeroki zasięg, umożliwia dotarcie do nowej grupy docelowej. Może być stosowany przy promocji istniejącej usługi czy produktu, a także budowie wizerunku firmy. Oprócz tego dobrze sprawdza się podczas wprowadzania nowej marki na rynek. Cechą tego typu promocji jest szybkość rozprzestrzeniania się, a także duży zasięg. W efekcie informacja o istnieniu nowej firmy błyskawicznie dotrze do konsumentów. Zaletą jest także niski koszt reklamy viralowej. Rezultaty kampanii wirusowej można również łatwo zmierzyć. Ocena efektów opiera się m.in. na analizie zasięgu w social mediach, komentarzy, liczby interakcji i kanałów social media, w których viral jest...

Czytaj dalej