Jak zaprojektować dobry sklep internetowy?
Gru06

Jak zaprojektować dobry sklep internetowy?

Internetowy handel jest obecny już niemal w każdej dziedzinie biznesu. Dlatego też założenie własnego sklepu internetowego jest często bardzo dobrym rozwiązaniem. Jednak nie zawsze jest to proste. Aby było to łatwiejsze, można posłużyć się gotowymi szablonami sklepów oferowanymi przez niektórych usługodawców. Niekiedy tworzenie strony www można zacząć od podstaw. Jednak niezależnie czy zdecydujesz się na skorzystanie z gotowych systemów dających możliwość dopasowania opcji do Twoich preferencji czy też spróbujesz stworzyć sklep samemu, powinieneś być świadomy jak zaprojektować sklep tak, aby klient korzystał z niego z przyjemnością. Jeżeli chcesz skorzystać z gotowych systemów obsługi sklepów powinieneś kierować się głównie opinią innych internautów oraz możliwościami dostosowania szablonów do własnych potrzeb. Dzięki temu będziesz mógł mieć pełną kontrolę nad wyglądem witryny. Oprócz tego warto także zwrócić uwagę na usługi dodatkowe. Takie jak np.: zintegrowanie z systemami płatności itd. Jeśli natomiast chcesz stworzyć witrynę naszego sklepu internetowego od podstaw, warto zlecić to zadanie firmie specjalizującej się w marketingu internetowym. Konkurencja na rynku jest dość duża dlatego też wiedząc dokładnie czego oczekujesz, powinieneś bez trudu wybrać wykonawcę projektu. Aby jednak Twój sklep przyciągał wielu klientów warto zapoznać się z kilkoma zagadnieniami, które pozwolą Ci odnieść sukces. Szata graficzna – szata graficzna Twojego sklepu jest pierwszą rzeczą, z jaką klient będzie miał kontakt. Dobrze dobrane kolory, starannie zaprojektowane logo oraz ikony, a także rozmieszczenie poszczególnych elementów na stronie ma niekiedy decydujące znaczenie dla klienta. Warto więc zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie. Główną cechą jaką charakteryzuje się dobra strona graficzna jest przejrzystość. Dlatego też powinieneś starać się unikać elementów, które mogą rozpraszać uwagę klienta. Bardzo często niepożądane są różne animacje, których nadmiar nie tylko może odciągać klienta od ważnych informacji, ale też spowolnić działanie strony przez ich duży rozmiar. Przede wszystkim jednak trzeba pamiętać, aby w odpowiedni sposób wyeksponować produkty dostępne w ofercie. Unikaj także stosowania rażących kolorów. Te powinieneś wybrać, aby w razie konieczności wyróżnić nimi promocje, bądź inne okazje mające przyciągnąć klientów. Architektura – prawidłowo stworzona witryna sklepu internetowego powinna być możliwie jak najprostsza w obsłudze. Dzięki temu użytkownik łatwo odnajdzie to czego potrzebuje i nie zniechęci się do naszej strony. Im więcej klikania, aby odnaleźć szukany produkt, tym mniejsza szansa na to, że klient skorzysta z oferty. Zbędne jest tworzenie kliku podstron służących do rejestracji użytkownika czy dokonywania zakupów. Najlepiej jeśli wszystkie te elementy znajdują się na jednej stronie. Unikaj elementów, które nie są konieczne oraz nie ułatwiają korzystania z serwisu. Prostota obsługi powinna także dotyczyć systemu CMS, czyli systemu zarządzania treścią. Prosty CMS nie tylko oszczędza czas, ale pozwala też na unikniecie pomyłek, które mogą przynieść negatywne skutki. Rozbudowa, moduły, wtyczki – z czasem nieuniknione może stać się poszerzenie działalności. Warto więc...

Czytaj dalej
Typografia internetowa
Lis27

Typografia internetowa

Typografia internetowa jest częścią projektowania graficznego, choć wielu projektantów nie traktuje jej z należytą uwagą. A niestety, bez poprawnej typografii żaden projekt strony WWW nie będzie miał szans zaistnieć w sieci. Trzeba pamiętać, iż jej istotą jest szacunek dla czytelnika, czyli dbałość o szczegóły i przestrzeganie zasad, których to łamanie zaburza doświadczenie użytkownika. Dobra typografia internetowa to przede wszystkim czytelny i dobrze rozmieszczony na stronie tekst, który pomaga w szukaniu określonych informacji. Przy projektowaniu typograficznym należy wziąć pod uwagę wiele czynników, w tym przede wszystkim: układ strony oraz krój pisma. Istotny jest również layout, czyli bezpośrednio związany z rozmiarami tekstu układ graficzny. Rozmiar i skalę tekstu określa się za pomocą jednostek względnych oraz bezwzględnych, zgodnych z podstawowymi zasadami kompozycji. Aby dobrze radzić sobie z typografią tworzoną na stronach internetowych, trzeba posiadać wiedzę z zakresu projektowania graficznego, historii pisma, estetyki i kompozycji oraz sposobach ułożenia strony czy odpowiedniego nazewnictwa. Kolejnym ważnym punktem przy tworzeniu typografii internetowej jest estetyczny, a także ergonomiczny układ elementów. Należy również pamiętać o odpowiednim rozplanowaniu wolnej przestrzeni, marginesów, spacji, odstępów pionowych i poziomych, odległości i przerw na stronie WWW. Typografia internetowa nie może się ponadto obejść bez zasad znajomości języka polskiego, które są wymogiem przy projektowaniu serwisów w sieci. Zarówno w przypadku typografii tradycyjnej, jak i tej internetowej najważniejsze są trzy rzeczy: funkcjonalność, estetyka, czytelność. Osoby zajmujące się tego rodzaju projektami muszą wiedzieć, jak działa ludzkie oko oraz jakie są zasady danego języka, a także czym są: porządek, rytm, kontrast, symetria, napięcie, skala, przestrzeń, równowaga, tekstura, kształt, cień, światło i kolor. Ponadto do tworzenia typografii komputerowej potrzebna jest świetna znajomość oprogramowania, informatyki (a czasami nawet i matematyki), prawa autorskiego, działania internetu i standardów kodowania stron internetowych. Typografia internetowa służy czytelnikowi, dlatego musi być dostosowana to jego zachowania w sieci. Strony internetowe czyta się zupełnie inaczej niż tradycyjne, drukowane pismo. Typografia komputerowa składa się nie tylko z samego tekstu, ale i z grafiki. Do tego należy brać pod uwagę także elementy różnych mediów: wersje na monitor, do druku, telefon komórkowy i dla niewidomych (dźwiękowe). Tworząc dany serwis, wszystko musi w nim współgrać, aby dana witryna spełniła swoje zadanie bycia użyteczną i łatwą w obsłudze. Zadaniem typografii jest to, aby dana strona WWW była bardziej funkcjonalna, łatwiejsza w czytaniu oraz jednocześnie – również bardziej atrakcyjna...

Czytaj dalej
Trendy w webdesignie na 2013 rok
Paź25

Trendy w webdesignie na 2013 rok

Rola Internetu jako medium rośnie z dnia na dzień, a co za tym idzie – rozwija się on niezwykle dynamicznie. Firmy i organizacje próbują wyprzedzić konkurencję w wyścigu o uwagę konsumenta, tworząc nowoczesne strony internetowe, które pozwolą zatrzymać go na dłużej niż 10 sekund. Co zobaczymy w 2013 roku? Jakie są trendy w webdesignie w tym sezonie? Przede wszystkim: minimalizm. Czasami mniej znaczy więcej i ta właśnie zasada przyświeca kreacji współczesnych stron internetowych. Dotyczy zarówno umieszczanych treści, które powinny być starannie selekcjonowane, by efektywnie przekazać najważniejsze informacje, sposobu układu strony jak i grafiki. Tutaj również nastąpił przełom, ponieważ popularny wcześniej skeumorfizm (sposób projektowania, w którym elementy strony odtwarzają przedmioty z realnego świata, np. metalowe przyciski) zastąpił tzw. flat design, polegający na użyciu „płaskich” kolorów, bez zbędnych cieni, bez efektów trójwymiarowości, bardziej przejrzysty. To duży krok w kierunku symplifikacji w kreacji stron internetowych, który odpowiada na aktualne potrzeby użytkowników przytłoczonych przez nadmiar informacji i zwiększa przyjemność ich internetowych doświadczeń. Idąc dalej tym tropem, programiści postanowili ułatwić również poruszanie się po stronie www przez zredukowanie ilości jej podstron do zera. Zamiast tego tworzone są długie strony, podzielone na segmenty, które wystarczy tylko przewinąć w dół – zescrollować, by znaleźć resztę umieszczonych informacji. Wiele popularnych serwisów korzysta całkowicie lub częściowo z idei „one-page” i ich liczba wciąż rośnie. By wyjść naprzeciw pędzącej technologii, kreatorzy stron upewniają się, że będzie się ona prezentować dobrze niezależnie od nośnika wybranego do jej wyświetlenia. Do tego właśnie nawiązuje Responsive Web Design, czyli koncepcja tworzenia stron internetowych, które będą na tyle elastyczne, by automatycznie dopasować się do danego wyświetlacza, niezależnie od jego rozdzielczości, przy jednoczesnym zachowaniu poziomu estetyki. To sprawia, że strona jest „uszyta” na potrzeby klienta, nieważne czy wybrał on do jej przeglądania komputer, tablet czy też telefon. Ze względu na ciągły postęp technologii, możemy się też spodziewać w tym roku eksperymentów, które będą miały na celu wykorzystanie dostępnych nam środków, takich jak sensory dotyku stosowane w urządzeniach mobilnych czy też czujniki głosowe. Implementacja nowoczesnych rozwiązań w procesie projektowania strony będzie miała na celu zapewnienie jej konkurencyjności i przyciągnięcie większej ilości użytkowników....

Czytaj dalej
Strona 5 z 512345