Systemy komentarzy na stronie internetowej
Lip20

Systemy komentarzy na stronie internetowej

Komentarze czytelników/odwiedzających stanowią istotny element dobrej strony internetowej. Powinna ona udostępniać wartościowe, ciekawe i unikalne treści, a zaangażowanie czytelników może stanowić dobre tego odzwierciedlenie. A co ważne, komentarze, które zostawiają odwiedzający, powodują, że dana strona jest wyżej pozycjonowana w wyszukiwarkach. W jaki sposób można usprawnić ich publikowanie? Dla doświadczonych webmasterów nie musi to stanowić problemu, bo mogą sami napisać odpowiedni system albo użyć gotowego CMS’a. Pozostali mogą skorzystać z różnych powszechnie dostępnych systemów. Jeśli posiadamy gotowe rozwiązanie, to można dowolnie dorzucać do niego wtyczki, konfigurować go i zmieniać, co może naprawdę uatrakcyjnić dany system. Jedną z platform, która oferuje komentarze dla stron internetowych jest Disqus – dostępna jest zarówno wersja podstawowa, jak i zaawansowana. Jego podstawowe zalety to logowanie się nie tylko za pomocą konta w tym systemie, ale również przez Facebook, Twitter, Yahoo, OpenId oraz jako gość. Komentarze nie obciążają naszego serwera, bo umieszczone są w Disqus i podzielone na wątki. Można też sortować komentarze, oceniać je (podoba się/nie podoba) czy komentować komentarze innych. Subskrypcja jest możliwa przez kanał RSS i e-mail. Dzięki Disqus można również śledzić reakcję do wpisów na Twitterze. Istnieje także możliwość dokonywania własnych zmian za pomocą CSS. Zanim zainstalujemy system, to najpierw należy utworzyć konto w serwisie Disqus – podając przede wszystkim adres danej strony. Sama instalacja nie powinna stwarzać większych trudności. Innym ciekawym rozwiązaniem jest Sidenotes stworzony przez twórców Livefyre. Co proponuje ten system? Obok tradycyjnych komentarzy możliwe jest komentowanie przez czytelników konkretnych akapitów, co stanowi duże urozmaicenie w relacji z odwiedzającym naszą stronę. Dzięki niemu można również szybko udostępniać fragmenty tekstu w serwisach społecznościowych. Po zaznaczeniu danego fragmentu należy kliknąć w odpowiednią ikonkę – w ten sposób publikujemy go w wybranym miejscu. Sidenotes jest dostępny właściwie dla każdej strony opartej na WordPressie. Do instalacji potrzebna jest odpowiednia wtyczka. Być może dla jej usprawnienia potrzebne będą pewne zmiany w kodzie HTML. System można przetestować na oficjalnej stronie projektu. Warto również wspomnieć o WP-Ajaxify- Comments – jest to wtyczka, która umożliwia publikację komentarzy bez obciążania naszego serwera. Konfiguracja dla niestandardowych szablonów może być jednak nieco trudna i wymagająca przynajmniej podstawowej wiedzy na temat CSS. Swoje systemy komentarzy oferują również Facebook i Google...

Czytaj dalej
Czym charakteryzuje się blog?
Lip13

Czym charakteryzuje się blog?

Blog to rodzaj pamiętnika internetowego, który początkowo miał służyć jako miejsce do osobistych refleksji. Z biegiem czasu blogi zyskały tak ogromną popularność, iż nawet firmy, politycy i osoby publiczne zaczęły wykorzystywać ich poczytność i przystępny dla czytelnika charakter. Czym dokładnie charakteryzuje się blog – o tym poniżej. Kiedyś osoby piszące swoje wspomnienia czy refleksje w pamiętniku w formie papierowej nawet nie marzyły o tym, że za jakiś czas będą mogły dzielić się swoimi przemyśleniami z innymi ludźmi poprzez sieć internetową. Nasze życie staje się coraz bardziej skomputeryzowane i nie mamy już za bardzo na to wpływu. Przez to m.in. blogi zyskują coraz większą popularność. Można w nich znaleźć informacje z wielu dziedzin, gdyż piszą je osoby kompetentne. Największymi zaletami blogów są: przystępny dla czytelnika styl i wymiana opinii na interesujący danego czytelnika temat. Dodatkowo blog świetnie się pozycjonuje, gdyż wystarczy tylko znaleźć odpowiednie słowa-klucze, a można znaleźć się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google. Czym charakteryzuje się blog Jego nazwa pochodzi z języka angielskiego od słowa web log (dziennik sieciowy). Charakteryzuje się on tym, że jest rodzajem strony internetowej, który składa się z samodzielnych, specyficznych, odrębnych, różnorodnych oraz uporządkowanych chronologicznie wpisów. Pieczę nad blogiem sprawuje jego właściciel, a zarazem twórca (potocznie zwany blogerem). Blog można archiwizować, kategoryzować i komentować (głównym celem powstawania bloga jest właśnie otrzymywanie komentarzy). Wszystkie blogi traktuje się jako medium komunikacyjne. Noszą one zbiorczą nazwę blogosfery, czyli społeczności ludzi blogujących. Blogi zwykle posiadają też zestaw linków, tradycyjnie umieszczany w bocznej kolumnie, które odnoszą się do blogów polecanych przez autora i innego rodzaju stron WWW. Typy blogów: osobiste bądź specjalistyczne (podział ze względu na ich charakter oraz poruszane w nich tematy); indywidualne lub kolektywne (ze względu na liczbę autorów wypowiedzi); blog tekstowy, videoblog, linklog, audioblog, photoblog (ze względu na rodzaj zawartych treści); tradycyjny, czyli pisany na komputerze) bądź moblog, czyli pisany za pomocą telefonów komórkowych oraz palmtopów (podział ze względu na rodzaj urządzenia służącego do blogowania); dynamiczny lub niedynamiczny (ze względu na częstotliwość wpisów i komentarzy). Przystępną, nieoficjalną formę bloga chętnie wykorzystują w swoim marketingu i reklamie firmy, które umieszczają na nim informacje o nowościach własnej produkcji czy po prostu o nowych technologiach, rozwoju branży bądź rynku. Niektóre firmy komunikują się ze swoimi klientami tylko za pomocą blogów, gdyż ich forma pozwala na łatwe i szybkie komponowanie wiadomości. Istnieje 5 podstawowych kategorii blogów: blog osobisty, gdzie umieszcza się treści dotyczące życia osobistego autora – blogera, tworzone są przeważnie w celu podzielenia się własnymi uczuciami, pomysłami, doświadczeniami; blog zawodowy, który powstaje w celu publikacji treści dotyczących tematów zawodowych, naukowych; blog opisujący świat, gdzie umieszcza się treści dotyczące tematów ważnych dla środowiska, kraju, okolicy czy świata; czasami zawierają tematy...

Czytaj dalej
Rodzaje reklam umieszczanych na stronach www
Cze29

Rodzaje reklam umieszczanych na stronach www

Reklama internetowa zaczyna wygrywać z telewizyjną. Szersze możliwości i większy zasiąg dają szanse na stworzenie skutecznej kampanii. Dopasowanie formy reklamy do preferencji potencjalnych klientów już na starcie zapewnia lepsze wyniki marketingowe. Poniżej najważniejsze formaty reklam, jakie stosuje się na stronach internetowych. Reklama banerowa  Najczęściej stosowana forma reklamy na stronie internetowej. Baner wyświetla się w określonej części strony, dlatego może być w kształcie prostokąta lub kwadratu. Może mieć formę dynamiczną, statyczną, graficzną, animowaną lub filmową. Jego celem jest zachęcenie internauty do kliknięcia, co powoduje przejście na stronę docelową. Wadą tego typu reklamy jest jej częstotliwość, co sprawia, że odbiorcy się na nią uodparniają.  Skuteczność danego baneru określa się za pomocą wskaźników CTR (stosunek między liczbą kliknięć, a wyświetleń), CPC (liczną kliknięć) lub CPM (liczba wyświetleń). Gogle AdWords Reklama w postaci linków sponsorowanych, które pojawiają się w najpopularniejszej na świecie wyszukiwarce – Google. Specjalny system umożliwia prowadzenie różnego typu kampanii, również poza wyszukiwarką, gdyż Google udostępnia swoim klientom ogromną sieć reklamową z setkami tysięcy różnych stron.  Zaletą tej reklamy jest możliwość personalizacji i zawężenia grupy docelowej. Ważnym aspektem jest też budżet, który można modyfikować wraz z rozwojem kampanii. Największą wadą w przypadku reklam Adwords jest dłuższy czas oczekiwania na rezultaty. Ponadto wysoka konkurencja powoduje wzrost kosztów. Artykuły sponsorowane Mniej lub bardziej ukryta forma reklamowa, bo zwykły artykuł na stronie ma za zadanie promować dany produkty lub usługę. Taki tekst może być skuteczny, ale musi być napisany w ciekawy i nienachalny sposób, a najlepiej, aby powstało ich kilka i były zamieszczane na różnych portalach. Warto go też wzbogacić artykuł o grafikę i wypowiedzi ekspertów, aby poza wartością reklamową niósł wartość informacyjną. Artykuł sponsorowany ma zwiększyć wiarygodność firmy, dlatego ocena skuteczności kampanii jest trudna. Facebook Ads Jedna z nowszych możliwości reklamowania się na stronie internetowej. W tym celu wykorzystuje się najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie, czyli Facebook. Za pomocą wewnętrznego menadżera można stworzyć specjalną kampanię i dotrzeć do określonej grupy odbiorców. Możliwość wyboru płci, wieku, zainteresowania czy miejsce zamieszkania, daje ogromne pole do popisu, a reklama pojawia się przede wszystkim osobom zainteresowanym daną usługą lub produktem. Poza dokładnym targetowaniem Facebook Ads jest stosunkowo tanią reklamą, jednak przy dużej konkurencji może być słabo...

Czytaj dalej
Jak zaprojektować landing page (stronę docelową)
Cze22

Jak zaprojektować landing page (stronę docelową)

Dobry landing page zapewnia ruch na stronie, jednak żaden wzór nie daje stuprocentowej szansy na powodzenie kampanii. Dlatego też warto stosować się do kilku koronnych zasad, by nasz landing page zachęcał odbiorców i stał się miejscem sprawnej konwersacji z użytkownikami. Jak zatem zaprojektować stronę, aby była ona skuteczna? Zainwestuj w odpowiedni copywriting Przyciągający uwagę nagłówek oraz slogan „call to action” to nieodzowne elementy każdego landing page. Wykorzystaj język korzyści i już od początku zaznaczaj, jakie profity płyną z Twojej oferty. Podkreśl zalety i zachęcaj do aktywności poprzez zwroty „Nie czekaj! Ta okazja może się nie powtórzyć!” lub „Mamy niepowtarzalną ofertę tylko dla Ciebie”. Tekst nie powinien pozostawiać wątpliwości, co oferujemy, nawet jeśli landing page skoncentrowany jest na formularzu zgłoszeniowym, bo klarowny przekaz trafi do większej grupy docelowej. Ponadto wprowadź bonus za zapis do newslettera –  to pozwoli sprawdzić zainteresowanie ofertą.   Zadbaj o zdjęcia   Bez dobrych zdjęć nawet najlepszy tekst się nie obroni. W przypadku sklepu tylko zdjęcia dobrej jakości zachęcają do kupna produktów. Wysoka rozdzielczość i ciekawe rozwiązania, np. panorama 360 stopni, wzbudzą ciekawość odbiorcy i pokażą profesjonalizm firmy. Nie jest wskazane wypełniania landing page serią fotografii stockowych, bo tworzą one bardzo sztuczną prezentację. Dlatego lepiej jest zainwestować w unikatowe zdjęcia, wykonane na zamówienie. Postaw na wygląd   Dobre zdjęcia i teksty są istotne, ale całości dopełni właściwe ulokowanie poszczególnych komponentów landing page. Numer kontaktowy musi być łatwy do zlokalizowania, by każdy od razu go zauważył i zadzwonił. Niezbędne jest też podkreślenie istotnych buttonów – takich jak „rezerwuj”, „kup” czy „zobacz więcej”. To właśnie wygląd landing page może przesądzić o opłacalności kampanii reklamowej. Jest nie będzie przekonujący lub wiarygodny, nie osiągniemy zamierzonego efektu.    Każdy landing page ma wzbudzić zaufanie u odbiorcy. Musi być również spójny z wizerunkiem firmy. Jednak przy projektowaniu konieczne jest dopasowanie go do celu kampanii. Inna strona skusi kobiety, inna mężczyzn, dlatego projektowanie jakiegokolwiek  landing page musi poprzedzić dokładna analiza celów i potrzeb, co pozwoli stworzyć właściwy projekt....

Czytaj dalej
Strona przyjazna Google
Cze02

Strona przyjazna Google

Każda strona internetowa, niezależnie od tematyki, powinna być przede wszystkim użyteczna i przyjazna – zarówno dla jej potencjalnych użytkowników, jak i dla wyszukiwarki Google (najczęściej używanej przez Polaków). Co to oznacza? Internauci poszukujący w sieci określonych informacji zazwyczaj wpisują w okno wyszukiwarki konkretne sformułowania, czyli tak zwane słowa-klucze. Wyniki wyszukiwania, mające postać listy rankingowej, wskazują im witryny najbardziej wartościowe pod względem zawartości. Ustawienie stron w wynikach wyszukiwarki nie jest przypadkowe. Roboty indeksujące Google (Googleboty) klasyfikują poszczególne strony ze względu na ich funkcjonalność, łatwość w obsłudze oraz oryginalność. Aby strona miała szansę znaleźć się w czołówce wyników wyszukiwania (większość użytkowników przegląda jedynie pierwszą dziesiątkę rankingu), musi spełniać warunki narzucone przez Google. Przede wszystkim, dana witryna oraz jej kolejne podstrony powinny mieć odpowiednie tytuły (title) zapisane w kodzie, skonstruowane zgodnie z określonymi zasadami, takimi jak: unikanie stałych elementów nazwy na początku tytułu, optymalna długość mieszcząca się w granicach 50-65 znaków (maksymalna to 75 znaków) oraz zawieranie w sobie słów kluczowych dopasowanych do zawartości danej strony. Dla potrzeb procesu pozycjonowania (zabiegi wspomagające uzyskanie przez stronę jak najwyższego wyniku wyszukiwania w wyszukiwarce Google), niezwykle ważny jest również precyzyjny opis witryny (description), zawierający słowa, którymi może posługiwać się osoba poszukująca informacji. Ze względu na preferencje wyszukiwarki, opis warto wprowadzić ręcznie. Kolejnymi elementami istotnymi dla Google są adres URL (unikalny adres, pod którym znajduje się dana witryna), który powinien być maksymalnie uproszczony, zrozumiały i poprawny pod względem zapisu oraz tak zwane znaczniki, czyli nagłówki poszczególnych treści (h1, h2, h3…), które powinny posiadać prawidłową strukturę oraz zachowaną hierarchię (odpowiednią kolejność). Dbając o pozycję naszej witryny warto unikać umieszczania na niej nadmiernej ilości linków wychodzących, to znaczy takich, które są odnośnikami do stron zaprzyjaźnionych, należących na przykład do naszych partnerów biznesowych. Bardzo ważną kwestią, wpływającą na pozycję strony w rankingu Google (PageRank), jest jej treść. Jakość i aktualność zamieszczanych na stronie tekstów, zdjęć lub innych elementów graficznych jest kluczowa dla osiąganych przez nią wyników. Publikowane teksty powinny być przede wszystkim unikatowe (najlepiej, żeby były tworzone samodzielnie) oraz poprawne pod względem gramatycznym i stylistycznym. Teksty przestarzałe, powielone z innych wpisów lub zaczerpnięte z innych domen – co w wielu przypadkach może być uznane za plagiat – mają znacznie mniejszą wartość niż wpisy oryginalne i zaktualizowane. Powinny one być również przejrzyste i czytelne, pozbawione zamaskowanych odnośników lub słów kluczowych. W przypadku zamieszczenia na stronie zdjęć lub grafiki, warto zadbać o ich opis zawierający odpowiednie słowa, które mogą być zauważone i zaindeksowane przez roboty wyszukiwarki. Jednocześnie warto ograniczyć ilość i rozmiar zamieszczanych fotografii, ponieważ przeciążana strona traci na swojej użyteczności, co również nie jest obojętne dla wyszukiwarki Google. Jeśli decydujemy się na wyodrębnienie poszczególnych kategorii produktów bądź usług prezentowanych za...

Czytaj dalej
Pozycjonowanie słowami kluczowymi
Mar02

Pozycjonowanie słowami kluczowymi

Pozycjonowanie (inaczej SEO, od ang. Search Engine Optimization) to działania mające na celu uzyskanie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarkach. Odpowiednie dobranie słów kluczowych to jeden z głównych czynników mających wpływ na powodzenie SEO, musi to być jednak poprzedzone gruntowną analizą. Słowa kluczowe to wyrazy, które są wpisywane do wyszukiwarki, żeby odnaleźć konkretne informacje, produkty czy usługi. Nazywane bywają również frazami lub frazami kluczowymi. Można wyróżnić kilka typów słów kluczowych, główne rodzaje to: ogólne słowa kluczowe, słowa kluczowe typu long-tail (tzw.długi ogon) i brandowe. Ogólne słowa kluczowe składają się najczęściej z jednego lub dwóch wyrazów (np. biżuteria, wycieczki). Są one najczęściej wpisywane przez osoby, które szukając np. danej usługi, nie mają jasno sprecyzowanych swoich oczekiwań. Chociaż mogą one wyświetlać się na wysokich pozycjach podczas wyszukiwania, nie musi to oznaczać, że są one bardzo wartościowe, bo pozycjonowanie przy ich użyciu oznacza również dużą konkurencję w tym zakresie. Słowa kluczowe typu long-tail to bardziej zaawansowane frazy, składające się z więcej niż dwóch wyrazów (np. złota biżuteria damska, wycieczka all-inclusive do Hiszpanii). Osoby, które używają takich wyrażeń, mają już bardziej sprecyzowane potrzeby i preferencje, czyli po prostu – wiedzą czego szukają. Pozycjonowaniu na tego typu frazach oznacza mniejszą konkurencję, jest też bardziej konkretne, co sprawia, że jest większa szansa, że klient trafi akurat do nas. Ostatni z wymienionych typów – brandowe słowa kluczowe (od brand, czyli marka), wpisywane są najczęściej, gdy internauta nie pamięta adresu strony danej firmy, wpisuje więc samą jej nazwę. Najczęściej znajduje się ona na pierwszym miejscu na liście wyników. Dzieje się tak, bo jest ona najczęściej unikatowa (co stanowi dobrą podpowiedź dla osób, które się zastanawiają, jak nazwać swoją działalność). Nazwa firmy najczęściej pokrywa się z nazwą domeny, co również powoduje, że notowana jest ona bardzo wysoko. W jaki sposób dobierać słowa kluczowe? Po pierwsze trzeba spisać, czym się zajmujemy, jaki jest obszar naszej działalności, jakie produkty oferujemy. Należy również uwzględnić obszar, na jakim działamy. Kolejna sprawa to sprawdzenie w Google, jakie podpowiedzi wyskakują, gdy zaczynamy pisać wybrane frazy, przez co możemy zobaczyć, czego najczęściej szukają internauci. Może się okazać, ze podczas pozycjonowania warto byłoby użyć innych, nie tak oczywistych dla nas, słów kluczowych. Przydatne mogą się również okazać narzędzia typu KeywordTool, które działają podobnie jak wyszukiwarka Google, czyli wpisując dane słowo kluczowe możemy uzyskać sugestie, jakich innych słów można użyć do pozycjonowania, gdyż są chętnie wpisywane przez użytkowników. Z kolei dzięki SEMstorm można sprawdzić, jakich słów kluczowych używa nasza...

Czytaj dalej
Strona 3 z 812345...Ostatnia »