Dlaczego w internecie tekst przegrywa z obrazem
Paź12

Dlaczego w internecie tekst przegrywa z obrazem

Człowiek współczesny wraca do swoich prehistorycznych korzeni, którymi są obrazy. Proces powrotu do kultury obrazkowej (tzw. zwrot ikoniczny) jest spowodowany przede wszystkim przez rozwój technologiczny. Obecnie człowiek jest w stanie podwoić ilość wyprodukowanej wiedzy, głównie dzięki internetowi. Z czego wynika ta ucieczka od słowa? Dziś człowiek jest zabiegany i nie ma na nic czasu. Dzięki obrazowi ma szansę na szybsze, atrakcyjniejsze oraz łatwiejsze przyswajanie informacji. To dlatego w internecie tekst przegrywa z obrazem. Warto spojrzeć na takie portale społecznościowej jak Instagram, Facebook, na których dominują zdjęcia, memy i infografiki. Z wyjątkiem Twittera, który wciąż skutecznie realizuje kulturę słowa, wyłącznie werbalne komunikowanie się na tego typu portalach skazane jest na porażkę, gdyż dotrze do niewielkiej liczby osób. Statystyki pokazują, iż posty zawierające albumy czy nawet pojedyncze zdjęcia generują 180% oraz 120% większą interakcję od standardowych wpisów. Zwykły tekst nie jest na tyle atrakcyjny dla internauty i aby go zainteresować, musi być poparty obrazem. Według danych posty obrazkowe bądź wideo mają średnio trzy- albo czterokrotnie większy zasięg od tych tekstowych. Doskonałym przykładem dominacji obrazu nad słowem są reklamy w internecie. Bez używania obrazu nie miałyby one racji bytu. W dobie kultury wizualnej cokolwiek, co pojawia się w sieci i nie jest obrazem, pozostaje niezauważone lub też szybko zapomniane. W internecie mamy do czynienia ze „skanowaniem” stron WWW przez użytkownika. Internauci bowiem nie czytają , lecz starają się szybko przejrzeć daną witrynę. Dlatego też pokazywane tam treści muszą być skondensowane, aby odbiorca mógł szybko i czytelne zinterpretować informacje. Ta dominacja obrazu nad słowem niestety z roku na rok staje się coraz powszechniejsza. Już od zarania ludzkości człowiek był wzrokowcem i takim pozostanie. Wszechobecny zalew informacyjny sprawia, że skupiamy się na dokładnej selekcji docierających do nas bodźców. W większości przypadków bowiem nie ma możliwości, abyśmy wszystkie te informacje odebrali. Operowanie obrazem daje zatem większe możliwości niż samo posługiwanie się słowem pisanym. We współczesnym świecie, także i tym wirtualnym tekst może być najwyżej tylko dobrym dopełnieniem obrazu. Ikonizacja większości elementów stron wydaje się być idealnym sposobem na skrócenie czasu dekodowania przekazu w internecie i jego łatwą...

Czytaj dalej
Przydatne wtyczki do WordPressa
Wrz14

Przydatne wtyczki do WordPressa

Co to są wtyczki do WordPressa?  Wtyczki, z angielskiego nazywane również pluginami, to nic innego, jak mikro-programy, dzięki którym możemy rozwinąć podstawową wersję WordPressa. Służą one chociażby do polepszenia parametrów strony, na przykład jej szybkości. Dzięki wtyczkom możemy dodać wiele nowych przydatnych funkcjonalności, takich jak formularze kontaktu, dodawanie pop-upów, czy zmiana czcionek. Pluginy pozwalają też na zabezpieczenie naszej strony przed atakami spamerów lub tworzenie kopii zapasowych. Wreszcie, wtyczki pomagają nam w pozycjonowaniu strony oraz w jej promowaniu. 5 najbardziej popularnych wtyczek do WordPressa WordPress SEO by Yoast to niezwykle popularny plugin, który umożliwi Ci optymalizację swojej strony pod wyszukiwarki. Nawet jeśli nie znasz się kompletnie na SEO, dzięki tej wtyczce będziesz wiedział, na co musisz zwrócić uwagę, aby Twoja witryna była dobrze postrzegana przez roboty wyszukiwarek. Plugin dosłownie podpowiada Ci, w którym elemencie zrobiłeś błąd i jak powinieneś go poprawić. Plusem jest też to, że częściowo przetłumaczono ją na język polski. Dlatego jeśli jej nie posiadasz, to koniecznie zainstaluj. Nie pożałujesz! Jetpack to kolejny przydatny plugin, tym bardziej że jest to zestaw wtyczek zebrany w jeden program. Opublikuje on za Ciebie nowe wpisy w wybranych mediach społecznościowych, a także poinformuje subskrybentów o nowych treściach na Twojej stronie. Dzięki tej wtyczce Twoi czytelnicy mają możliwość pozostawienia komentarza pod wpisem, logując się przez Facebooka, Twittera czy chociażby Google +. Będą także widzieli pod wpisami przyciski umożliwiające udostępnienie treści. To tylko niektóre z funkcji tej wtyczki, potrafi ona wiele więcej, dlatego jest kolejnym „must have”. Myślę, że możesz polubić również Hello Bar. To wtyczka, która przyda Ci się przede wszystkim do celów promocyjnych. Da Ci ona możliwość zamieszczenia dodatkowego paska na górze strony, tzw. top bar, który będzie przekazywał użytkownikom konkretną treść. Może on np. zachęcać do zapisu na newsletter, bądź do jakiegoś innego działania. Na chwilę obecną dostępna jest jej angielska wersja. Wcześniej czy później, wtyczka z pewnością Ci się przyda. Drugim godnym polecenia pluginem, który wykorzystasz w promocji, jest WordPress Calls to Action. Dzięki tej wtyczce stworzysz świetne przyciski wzywające do działania, czyli zachęcające użytkowników strony do podjęcia jakiś akcji. Przy jej użyciu z łatwością stworzysz na przykład banner na boczny pasek swojej strony. Dodatkowo możesz przeprowadzić testy A/B, które dadzą Ci odpowiedź na pytanie: Który stworzony przez Ciebie banner podoba im się najbardziej. Na koniec, może nie jest to „super propozycja”, ale warto znać wtyczkę Akismet. Nie na darmo jest ona zainstalowana w podstawowej wersji WordPress’a. Nie zalecam dezinstalacji, gdyż to dzięki niej nie pojawia się pod Twoją stroną masa spamu w postaci komentarzy. Wtyczka automatycznie rozpoznaje treści zamieszczone na stronie i w mgnieniu oka potrafi określić, czy komentarz dodał prawdziwy czytelnik, czy jest to zaśmiecanie Twojej...

Czytaj dalej
Strona internetowa firmy a zaufanie klientów
Sie17

Strona internetowa firmy a zaufanie klientów

Chcąc wzbudzić zaufanie u klientów, należy zadbać przede wszystkim o stronę internetową własnej firmy. W końcu to wizytówka danej marki, która pracuje dla niej 24h na dobę. Aby odwiedzający witrynę podjęli decyzję zakupową bądź też podjęli kontakt z firmą, musimy stworzyć taką witrynę, która będzie dostarczała odwiedzającym oczekiwanych informacji o marce i produktach czy usługach, pokazywała korzyści istotne dla potencjalnych klientów, a także umożliwiała skorzystanie z oferty. Dobrze zaprojektowana strona internetowa jest szczególnie ważna dla firm B2B, a także przedsiębiorstw oferujących produkty i usługi o znacznej wartości. Aby witryna danej firmy wzbudzała zaufanie wśród jej stałych i potencjalnych klientów, musi ona: jasno określać  informacje o firmie, czym się ona zajmuje i dlaczego jest godna zaufania;  zawierać taki cennik, aby zachować umiar (ceny nie mogą być ani za wysokie, ani za niskie; zanim podejmie się decyzję o wyszczególnieniu cen danych produktów/usług, należy wcześniej zapoznać się z ofertami konkurencyjnych marek); zawierać wszelkie znaki jakości bądź certyfikaty, a także nagrody i wyróżnienia, które otrzymała dana firma, co też uwiarygodni  jej wartość u potencjalnych klientów; zawierać dobrze przedstawioną ofertę, udokumentowaną dobrej jakości zdjęciami  produktów lub miejsca świadczenia usług; podpierać się współpracą z innymi firmami, co podkreśli zamieszczenie na niej logotypów danych przedsiębiorstw (potwierdzenie rzetelności, zaufania); pokazywać opinie i referencje klientów, mające na celu podniesienie wiarygodności danej firmy oraz wzbudzenie zaufania osób, które odwiedzają tę witrynę; budować eksperckość poprzez dzielenie się wiedzą z potencjalnym klientami za pomocą bloga firmowego i ukazywanymi się na nim regularnymi postami czy raportów branżowych, case study zastosowania danego produktu, infografiki dotyczącej świadczonych usług; ukazywać zdjęcia sprzedawanych produktów, wizualizacje zrealizowanych usług, portfolio prac, zdjęcia pracowników bądź wnętrza siedziby firmy; warto pamiętać, iż odpowiednio dobrane zdjęcia mogą znacząco wpłynąć na wzrost zaufania klientów odwiedzających stronę danej firmy; zawierać dane kontaktowe firmy, czyli: adres email, numer telefonu, adres siedziby firmy, warto też dodać mapkę dojazdu i podać pełną nazwę firmy, REGON oraz NIP, aby klient mógł zweryfikować wiarygodność firmy. Tak jak w przypadku prawdziwego życia, także i w internecie należy pokazywać się z jak najlepszej strony, by osiągnąć sukces. Dlatego też, aby strona internetowa naszej firmy uzyskała zaufanie klientów, musi uwia­ry­god­niać fakt, że nasza marka jest praw­dziwa i pro­fe­sjo­nalna. Dla potencjalnego klienta powinno być czy­telne to, że dzia­ła się w opar­ciu o jasne zasady, a potrzeby klientów są dla firmy ważne oraz spo­ty­kają się ze zro­zu­mie­niem. Na firmowych stro­nach inter­ne­to­wych warto również pod­kre­ślić, że pra­cow­ni­kom zależy na zado­wo­le­niu oraz wygo­dzie...

Czytaj dalej
Newsletter – czy działa?
Sie10

Newsletter – czy działa?

Wiele osób zastanawia się, czy w dobie rozwoju mediów społecznościowych ktoś jeszcze wysyła i czyta newslettery, czy jest to może taki sam przeżytek, jak ulotki, które większość osób wyrzuca do kosza przed przeczytaniem. Wbrew pozorom w newsletterach tkwi ogromna siła i naprawdę działają. Co powoduje, że mogą być jednym z najważniejszych narzędzi promocji Twojego biznesu? 1. Zasięg newslettera Jesteśmy co prawda dosłownie zalewani informacjami z różnych stron, ale warto się zastanowić, czy docierają do nas wszystkie posty ze stron, które polubiliśmy na Facebooku, czy mamy dostęp do wszystkiego, co publikują tam nasi znajomi. Niekoniecznie. Specjalne algorytmy powodują, że dociera do nas tylko część z tego, a dodatkowo wszędzie przewijają się reklamy. Dziennie na samym Facebooku mamy do czynienia z kilkoma setkami, a nawet kilkoma tysiącami postów, a ile dostajemy maili? W zależności od rodzaju prowadzonej działalności – kilkadziesiąt, czasem setkę. Przelicznik mówi sam za siebie – o ile jest większa szansa, żeby w ogóle trafić do potencjalnego czytelnika/ klienta. Funkcjonując w sieci nieustannie musisz konkurować o uwagę innych. Newsletter daje Ci szansę, by powiadomić odbiorcę o nowym wpisie na blogu, usłudze, produkcie itd. Dodatkowo – ikonki mediów społecznościowych dają mu możliwość, by podzielić się tą informacją z innymi. Jeśli nie skasuje on tego maila – o wiele łatwiej będzie do niego trafić i przeczytać go ponownie. 2. Ciekawa treść Newsletter wcale nie musi być nudny; wiele zależy od inwencji i wyobraźni. Ważne, by zawierać w nim angażujące, ciekawe treści w interesującej formie. Są newslettery, na które się czeka jak na ulubione magazyny. Co decyduje o ich sukcesie? Przede wszystkim pomysł – mogą to być inspiracje, odpowiedzi na trudne pytania, newsy z zaplecza firmy, ciekawostki, przepisy itd. Potencjalni czytelnicy nie są zainteresowani „suchymi” informacjami lub czymś, co mogą znaleźć na naszej stronie www. Trzeba im dać coś ekstra, np. coś, co wzbudzi ich ciekawość. Newsletter daje też możliwość bardziej osobistego zwrócenia się do danej osoby – jeśli podczas zapisów prosimy ją o maila, możemy potem wysyłać wiadomości z jej imieniem w nagłówku. 3. Newsletter nie musi być sprzedażowy  Nikt nie lubi nachalnych ofert sprzedaży czy wiadomości pt. „Kup od nas X”, „Chcemy sprzedać Ci Y”, dlatego też newsletter nie powinien być wykorzystywany jako tylko i wyłącznie informacja handlowa. Jego zadaniem jest przede wszystkim budowanie trwałej relacji z klientem przez regularne dostarczanie mu ciekawych, interesujących czy potrzebnych mu treści. Dzięki temu możemy dać mu się poznać i zdobyć jego zaufanie. Badania wskazują, że aby klient coś od nas kupił, potrzebuje się „spotkać” z nami co najmniej parę razy. Jeśli damy mu taką szansę i zbudujemy przyjazną przestrzeń podpartą regularnym kontaktem, mamy o wiele większą szansę na sprzedaż, gdy już wyjdziemy do niego...

Czytaj dalej
Strony internetowe dawniej i dziś
Sie03

Strony internetowe dawniej i dziś

Strony internetowe są stosunkowo nowym zjawiskiem, którego historia obejmuje niewiele ponad 20 lat. Pierwsza strona internetowa – strona CERN – została uruchomiona 30 kwietnia 1993 roku (do dziś można ją oglądać pod adresem info.cern.ch). Mniej więcej w tym czasie pojawiły się pierwsze przeglądarki internetowe działające w trybie graficznym (Erwise, Mosaic, Opera, Netscape Navigator). Jednak widać, że na przestrzeni tak krótkiego czasu dokonał się ogromny rozwój w tej dziedzinie, a najbardziej znane serwisy, obecne w sieci od lat, zmieniły się nie do poznania w porównaniu z tym, jak wyglądały 15 czy 20 lat temu. Z naszej dzisiejszej perspektywy pierwsze strony internetowe wyglądały bardzo ubogo i mało zachęcająco. Większość z nich była głównie zbiorem linków, z niewielką ilością grafiki. Wynikało to z faktu, że ówczesne łącza były bardzo wolne; normą było kilkadziesiąt kilobitów na sekundę. W związku z tym, nawet jeśli stworzenie bardziej rozbudowanej i ciekawszej graficznie strony było technicznie możliwe, mało kto chciałby z niej korzystać z powodu zbyt długiego czasu ładowania. Z czasem pojawiały się coraz szybsze łącza, więc i twórcy stron mieli większe pole do popisu. Zmiany były możliwe także dzięki wprowadzeniu nowych standardów. W 1996 r. pojawił się język JavaScript, a w 1997 r. – PHP. Umożliwiło to zastąpienie statycznych stron dynamicznymi. Dzięki technologii Flash stało się możliwe tworzenie interaktywnych animacji, programów i reklam. Jednak nie tylko kwestie techniczne mają znaczenie. Zmieniający się wygląd stron odzwierciedla też różne mody, trendy i gusta użytkowników, a także większą świadomość, co wpływa na czytelność i intuicyjność. Jeszcze nie tak dawno popularna była ciemna kolorystyka tła w połączeniu z jasnym tekstem. Wyglądało to nieraz dość efektownie, ale wiele osób narzekało, że utrudnia czytanie. Częste było też witanie użytkownika animacjami i samoczynnie uruchamiającą się muzyką w tle. Typowa była również duża liczba podstron, przez które trzeba było się przeklikać, by znaleźć to, co nas interesuje. Obecnie w modzie jest minimalizm, który przeniknął chyba do każdej sfery życia, więc i do stron www. Dąży się do maksymalnego uproszczenia inferfejsu i wyeliminowania ozdobników. Znikają rozbudowane opisy, ustępując miejsca treściom obrazkowym. Często widzimy duże zdjęcia w połączeniu z minimalistycznym menu. Nieraz sama typografia jest elementem dekoracyjnym mającym przykuwać uwagę. Popularność urządzeń mobilnych wymusza rozwiązania, które ułatwiają przeglądanie internetu na ekranach dotykowych. Przykłady to kafelki, w które można łatwo trafić palcem, zamiast nagromadzonych linków i małych przycisków; czy też wygodne w przewijaniu strony typu one page zamiast licznych podstron. Innym trendem jest flat design (projektowanie płaskie), rezygnujący z niektórych elementów graficznych (gradientów, cieniowania, wielu kolorów), co ma poprawić czytelność strony na małych ekranach. Standardem jest już responsywność – strona www powinna wyświetlać się prawidłowo na każdym...

Czytaj dalej
Optymalizacja obrazów
Lip27

Optymalizacja obrazów

Optymalizacja obrazów to bardzo istotna kwestia przy tworzeniu stron WWW. Obrazy bowiem stanowią zazwyczaj większość danych pobieranych przez stronę i zajmują na niej dużo miejsca. Dlatego też optymalizacja obrazów może być najlepszym pomysłem na większe oszczędności w zakresie ilości pobranych danych, a także najwyższe wzrosty wydajności wczytywania stron witryny. Pamiętajmy, iż im mniej danych musi pobrać dana przeglądarka, tym istnieje wówczas mniejsza konkurencja o pasmo u klienta oraz tym szybciej przeglądarka może pobierać i renderować użyteczną treść na ekranie. Jak już zostało to podkreślone, rozmiar obrazków zamieszczanych na stronie albo blogu może wpłynąć chociażby na prędkość ładowania. Dlatego też warto zadbać o oszczędność miejsca na serwerze. Należy jednak pamiętać o tym, że zmniejszenie rozmiaru obrazu może grozić znaczącym pogorszeniem się jakości zdjęcia. Celem każdej odpowiednio wykonanej optymalizacji jest utworzenie pliku o rozmiarze, który pozwoli na pobranie tego pliku w rozsądnym czasie przy zachowaniu satysfakcjonującej jakości kolorów oraz szczegółów. Wtyczki, które mogą nam pomóc w optymalizacji obrazów to: WP Smush, EWWW Image Optimizer, ShortPixel Image Optimizer. W internecie używane się trzech głównych formatów plików graficznych: GIF, JPEG oraz PNG. Obrazy występujące w tych trzech formatach można zoptymalizować przy pomocy jednej z poniższych metod: można użyć polecenia Zapisz dla internetu (na potrzeby takiego programu jak Adobe® Dreamweaver®); wówczas okno dialogowe tego polecenia umożliwia wyświetlanie podglądu obrazu w różnych formatach plików, a także z różnymi ustawieniami optymalizacji, pozwalającymi np. na dostosowanie ustawień przezroczystości i animacji polecenie Zapisz jako pozwala na podstawową optymalizację, zależnie od formatu pliku; możemy też określić jakość obrazu, otoczkę lub przezroczystość tła, a także wybrać opcje wyświetlania kolorów, metodę pobierania pliku Znalezienie ustawień optymalnie dobranych do obrazu to prawdziwa sztuka, która wymaga dokładnej analizy wielu aspektów, w tym: możliwości formatu, jakości czy zawartości kodowanych danych, rozmiaru w...

Czytaj dalej
Strona 2 z 812345...Ostatnia »