Web design – przewidywane trendy na rok 2014

Web Design - trendy 2014

Dziś każda gałąź biznesu jest obecna w sieci. Z tego powodu każda firma dąży do jak największej konkurencyjności. Każdy przedsiębiorca chce być rozpoznawany i pozytywnie identyfikowany przez konsumentów. Dlatego też niezależnie od przedmiotu działalności, każdy stara się aby jego strona internetowa była na jak najwyższym poziomie. Dzięki zastosowaniu najbardziej wygodnych, wydajnych i najbardziej atrakcyjnych rozwiązań można osiągnąć zamierzone cele. Warto jednak prześledzić trendy panujące w poprzednim roku oraz prognozy na rok 2014.

Obserwując trendy panujące pod koniec 2013 roku, już teraz jesteśmy w stanie, z dużym prawdopodobieństwem, stwierdzić jakie trendy będą panowały w sieci w roku 2014. Wiele z nich z pewnością będzie korzystać z technologii opracowanych jeszcze w roku poprzednim. Nie ulega także wątpliwości, że niektóre projekty zostaną porzucone na rzecz nowych, lepszych rozwiązań.

Flat Design

Płaski interfejs szerzej zadebiutował wraz z premierą systemu Microsoft Windows 8 oraz iOS7. Szybko zyskał on również popularność wśród twórców stron internetowych. Flat design cechuj się przede wszystkim prostotą interfejsu, który rezygnuje z rozwiązań opracowanych w interfejsach skeumorficznych. Płaski interfejs w przeciwieństwie do skeumorfizmu nie próbuje naśladować rzeczywistego wyglądu przedmiotów oraz rezygnuje z wszelkich prób symulowania trójwymiarowości. Na pierwszym miejscu stawia on czytelność informacji. W płaskich interfejsach, ogromną rolę odrywa typografia, kolorystyka oraz symboliczne minimalistyczne ikony, będące przeciwieństwem starszych rozwiązań. Flat design jest znacznie bardziej wydajniejszą formą interfejsu, dzięki czemu w 2014 na pewno zyska on jeszcze większą popularność niż cieszy się obecnie.

Parallax Scrolling

Parallax Scrolling to specyficzny efekt przewijania stron internetowych. Klasyczne przewijanie pionowe jest najczęściej stosowanym rozwiązaniem, jednak sprawia to, że wiele serwisów internetowych przestaje wyróżniać się na tle konkurencji. Dlatego też wielu twórców zaczyna stosować właśnie tzw. parallax scrolling. Efekt ten polega głównie na wywieraniu wrażenia głębi na stronie poprzez przewijania jej. Zazwyczaj pewnie obiekty na stronie, podczas przewijania, poruszają się z inna prędkością niż pozostałe. Obiekty poruszające się szybciej sprawiają wrażenie, jakby znajdowały się bliżej niż te, poruszające się wolniej. Jest to efekt paralaksy, znany także z życia codziennego. Widoczny np.: podczas podróży pociągiem.

Minimalizm, przejrzystość, prostota

Wiele stron internetowych z pewnością będzie korzystać z płaskich interfejsów, ponieważ zapewniają one minimalistyczny wygląd, przejrzystość informacji i łatwy dostęp do niej. Strony, które nie wprowadzą płaskich elementów, z pewnością zaczną się wzorować się na nim, stosując właśnie minimalizm, przejrzystość i prostotę. Już teraz w wielu serwisach internetowych widoczny jest brak animowanych elementów flash, intro poprzedzających wyświetlenie głównych treści i brak nadmiaru podstron. W 2014 roku z pewnością większość tych elementów zostanie wyeliminowania, a strony będą ważyły znacznie mniej. Pozytywnie przełoży się to na szybkość ich działania.

Wzorowanie się na tradycyjnym oprogramowaniu

Wiele programów komputerowych już teraz posiada swoje odpowiedniki, działające online w ramach wielu serwisów internetowych. Najpopularniejszym z nich jest Google Docs. Google Docs jest internetowym edytorem tekstów oraz arkuszy biurowych, wzorowanych na pakiecie Microsoft Office. Oprócz tego dużo popularnością cieszy się także Pixlr, będący internetowym odpowiednikiem Adobe Photoshopa. Wersje online są zazwyczaj znacznie uboższe niż ich programowe odpowiedniki, jednak posiadają zaletę w postaci możliwości skorzystania z nich w razie braku oryginalnego oprogramowania. Rozwój sieci oraz idei chmury sprawia, że to rozwiązanie niewątpliwie stanie się znacznie bardziej popularne.

Jak widać wiele z przewidywalnych trendów w web designie, w roku 2014, ma swoje korzenie w roku 2013. Znacznym impulsem do wprowadzenie wielu zmian było pojawienie się flat designu, a także gwałtowny rozwój Google, które wprowadza na rynek coraz więcej usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *