Kiedy warto przebudować stronę www?

Kiedy warto przebudować stronę www?

Strona WWW to wizytówka Twojej firmy. Jest ona najczęstszym pierwszym źródłem kontaktu klienta z przedsiębiorstwem, a pierwsze wrażenie odwiedzającego dotyczące serwisu wpływa na jego decyzję, czy zechce on zapoznać się z wybraną ofertą wirtualną, czy też będzie wolał opuścić stronę WWW. Jeśli zdarza się, że coraz mniej potencjalnych klientów odwiedza naszą witrynę internetową lub opuszcza ją zaraz po wejściu, to dobra chwila na zastanowienie się nad zmianami w serwisie.
 
Oto najczęstsze powody, dla których warto przebudować stronę WWW:

 

  1. W przypadku, gdy strona dawno nie była aktualizowana, nie spełnia już swoich założeń biznesowych i jest w tyle za trendami w sieci. Serwis zaprojektowany według najnowszych trendów webmasterskich jest bardziej atrakcyjny dla klienta, a wybraną firmę postrzega się jako bardziej nowoczesną i nadążającą za modą.
  2. Gdy strona WWW nie wyświetla się poprawnie w aktualnych przeglądarkach bądź na urządzeniach mobilnych. Jeżeli odbiorca nie ma dostępu do serwisu, nie może zapoznać się z ofertą danej firmy.
  3. Kiedy witryna została stworzona w starych technologiach, postrzeganie przedsiębiorstwa jako nowoczesnego oraz godnego zaufania zostaje zaburzone i potencjalny klient ma odczucie, iż dana firma pozostaje daleko w rożnych dziedzinach, także i tej powiązanej z jej działalnością.
  4. W przypadku, gdy pozycja strony internetowej nie poprawia się w wyszukiwarkach. Bardzo często to układ oraz budowa danej witryny uniemożliwiają jej wyszukanie, a co za tym idzie – skorzystanie z oferty przedsiębiorstwa.
  5. Przy bardzo skomplikowanej nawigacji. Użytkownik nie jest w stanie znaleźć żadnych potrzebnych mu informacji na stronie WWW i nie potrafi się po niej poruszać. Serwis zbudowany jest chaotycznie, przez co zniechęca potencjalnego klienta do złożenia zamówienia czy też kontaktu z firmą.
  6. Gdy dany serwis nie przynosi zysków, nie skłania do kontaktu, nikt nie dokonuje zakupów przez stronę, a marka nie jest ani promowana, ani rozpoznawalna. Dodatkowo w takim przypadku zaleca się ponadto przeprowadzenie audytu zewnętrznego dlaczego tak się dzieje. Być może wynika to z tzw. wysokiego współczynnika odrzuceń (Bounce Rate), czyli procentu odwiedzin danej witryny lub odwiedzin, w czasie których potencjalny klient opuścił serwis po uruchomieniu strony wejściowej.
  7. Wtedy, gdy serwis nie wygląda profesjonalnie. Potencjalni klienci nabierają zaufania do firm czy marek tylko wówczas, kiedy ich strona WWW prezentuje się profesjonalnie.

Przebudowę strony WWW najlepiej jest powierzyć profesjonaliście. Wtedy będziesz mieć pewność zamierzonego efektu i unikniesz wielu błędów. Co powinno ulec zmianie? Przede wszystkim szata graficzna.
Aby dana strona internetowa „odżyła”, musi być ona profesjonalna, dostosowana do działalności wybranej firmy, zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki Google oraz zbudowana pod względem funkcjonalnym.
 
Jeśli zastanawiasz się dlaczego tak mało osób odwiedza Twoją stronę internetową, nie zrzucaj tego na kryzys czy chwilowy brak zainteresowania Twoimi produktami. Zacznij analizę prezentowanej przez Ciebie witryny, a jeszcze lepiej – jej przebudowę (czy to z powodów niespełniania przez nią standardów internetowych, czy też oczekiwań biznesowych). Dbanie o wygląd strony WWW jest tak samo wymagane jak dbanie o wizerunek całej firmy. Nieczytelna, przestarzała, zaniedbana, chaotyczna czy niepoprawnie działająca strona internetowa na pewno nie wzbudzi zaufania u potencjalnego klienta i nie dotrze do niego z ofertą prezentowanych produktów bądź usług. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, a ono najczęściej wywoływane jest właśnie przez serwis internetowy. Nawet te przedsiębiorstwa, które są już rozpoznawalne, powinny również przebudowywać, modyfikować i aktualizować własne strony. W ten sposób odbiorca będzie wiedział, że dana firma równie dobrze będzie dbała o niego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *