Powiadomienia push na stronie internetowej

Wśród narzędzi stosowanych w marketingu internetowym coraz popularniejsze stają się powiadomienia push, które wyróżniają się bardzo wysoką skutecznością. Powiadomienia pozwalają na komunikację z klientami, a zwięzły i ciekawy komunikat sprawia, że są uznawane za mało inwazyjną formę reklamy. Co jeszcze warto wiedzieć o powiadomieniach push?

Powiadomienia push stosowane są do komunikacji z użytkownikami wybranych stron internetowych oraz aplikacji mobilnych. Głównym celem powiadomień jest dotarcie do potencjalnego klienta z informacją i nakłonienie go do podjęcia działania. Nadawcy powiadomień mogą określić, do jakiej grupy docelowej będą one skierowane. Notyfikacje przybierają formę krótkich wiadomości złożonych z tekstu i grafiki, które zwykle pojawiają się w prawym dolnym rogu ekranu i zawierają link z przekierowaniem na konkretną stronę www. Co ważne osoba przeglądająca witrynę internetową musi wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień push. Z punktu widzenia odbiorcy powiadomienia web push są atrakcyjną i mało inwazyjną formą reklamy, ciekawszą niż tradycyjne newslettery. Narzędzie to nie zbiera od użytkownika witryny żadnych danych, jest obsługiwane przez praktycznie wszystkie przeglądarki internetowe i nawet po wyczyszczeniu plików cookies, powiadomienia dostarczane będą do subskrybenta, jeśli wcześniej wyraził na to zgodę.

Rozwiązanie to sprawdza się we wszystkich branżach, pomaga w aktywizowaniu użytkowników i wspiera działania sprzedażowe. Badania pokazują, że ok. 12% użytkowników stron internetowych wyraża zgodę na otrzymywanie powiadomień, a ich klikalność przekracza 20%, co sprawia, że powiadomienia push są dużo bardziej skuteczne niż pozostałe formy e-marketingu. Mocną stroną tej formy komunikacji z klientem jest to, że odbywa się ona w czasie rzeczywistym, gdy użytkownik korzysta ze strony internetowej, w odróżnieniu od newslettera czy e-mail marketingu, który dociera do odbiorcy z opóźnieniem.

Wśród zalet powiadomień push należy wymienić cenę, która jest niższa niż w przypadku e-mail marketingu czy komunikacji sms, wysoki współczynnik klikalności, szybkość działania, ponieważ wiadomość może dotrzeć do odbiorcy nawet w kilka sekund, co ma szczególne znaczenie w branży e-commerce, bo pozwala zareagować na koszyk porzucony przez potencjalnego klienta. Plusem jest również to, że użytkownik otrzymuje spersonalizowaną informację w odpowiednim momencie. Jako minus tego narzędzia można postrzegać fakt, że wymaga ono zgody użytkownika, a więc liczba odbiorców jest ograniczona tylko do tej grupy, która wyraziła chęć otrzymywania powiadomień. Z drugiej jednak strony sprawia to, że odbiorcy rzeczywiście chcą otrzymywać Twoje komunikaty i nie traktują ich jako irytującego elementu witryny internetowej.

Korzystanie z notyfikacji push należy rozpocząć od wybrania dostawcy usługi. Przy pomocy kreatora powiadomień możemy stworzyć banner, który będzie służył do zachęcenia użytkowników do korzystania z powiadomień. Dostępne są również narzędzia analityczne, dzięki którym można poznać np. zwyczaje zakupowe subskrybentów, ale również sprawdzić skuteczność kampanii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.