Plan contentowy – jak stworzyć?

Treści przyjazne wyszukiwarkom internetowym

fot. Ivelin Radkov/bigstockphoto.com

Skuteczny content marketing jest połączeniem Public Relations, SEO i taktyk lead generation oraz sprzedażowych. Z tego powodu niezwykle istotny jest plan publikowanych treści (plan contentowy), który poskutkuje dotarciem do odpowiednich odbiorców i zwiększy ruch w witrynie.

Dobra organizacja pracy to już połowa sukcesu. Potwierdza się to chociażby w przypadku regularnego publikowania treści w internecie. Niestety, aby wysiłki w ramach content marketingu procentowały, niezbędne jest bieżące dostarczanie czytelnikom i wyszukiwarce Google treści odpowiednio wysokiej jakości. A najlepiej w oparciu o plan publikowanych treści, czyli plan contentowy.

Przygotowanie planu contentowego z pewnością jest podstawą skutecznego content marketingu, która dostarcza jednocześnie informacji na temat rodzaju, terminu i sposobu przekazu danego contentu. Jednak do tego rodzaju działań można przystąpić dopiero wtedy, gdy w wyniku przeprowadzonej analizy contentowej posiada się wyznaczone cele i opracowaną strategię, określone są rezultaty do osiągniecia, wiadomo, kim są klienci, gdzie można ich znaleźć i jakich treści oczekują. Jakie efekty można osiągnąć dzięki dobremu planowi contentowemu? Z pewnością lepsze pozycje w wyszukiwarce, większy ruch na stronie, precyzyjne dotarcie do klientów, dzięki czemu wartość ruchu znacznie wzrośnie.

Nie ilość, ale jakość!

Jak stworzyć dobry plan contentowy? Na początku najlepiej zaplanować maksymalnie trzy drogi komunikacji z odbiorcami. Bowiem nie chodzi o to, by być wszędzie, a przy tym prowadzić komunikację sporadycznie, chaotycznie i mało merytorycznie. Lepiej wykorzystać mniej dróg komunikacji, ale oprzeć komunikację na contencie wnoszącym dużą wartość oraz budującym relację i zaangażowaną społeczność.

Podstawą wartościowa treść

W treści odbiorca powinien znaleźć to, czego szuka, należy więc dostarczyć mu taki content, żeby zrealizować cel. Kluczowa jest więc wartościowa treść, dopasowana do oczekiwań grupy docelowej. Najbardziej przydatne są takie treści, które rozwiązują pojawiające się problemy i evergreeny, czyli teksty, które zawsze są aktualne i ważne dla odbiorców (np. zawierają podstawowe informacje z danej branży, których znajomość jest kluczowa).

Optymalizacja pod kątem SEO

Planując publikację treści (posty, artykuły) należy pamiętać, że nawet najlepsza treść to jedynie pół sukcesu w sytuacji, gdy odbiorca nie ma szans na jej znalezienie. Z tego powodu istotne jest używanie odpowiednio dobranych słów kluczowych i optymalizacja tekstów pod kątem SEO. Aby znaleźć najlepsze słowa kluczowe, można posłużyć się jednym z narzędzi do planowania słów kluczowych bądź przykładowo Generatora tematów – nowej funkcjonalności SEMSTORM.

Użycie odpowiednich słów kluczowych i optymalizacja wpisów blogowych pod kątem SEO wpłyną pozytywnie na pozycję strony na liście wyników wyszukiwania. To kolejny czynnik, dzięki któremu odbiorca znajdzie treści, których poszukuje, a dodatkowo wygeneruje ruch organiczny z wyszukiwarki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *