Live chat na stronie internetowej

kegfire/bigstockphoto.com

Live chat to usługa internetowa stosowana do obsługi użytkowników stron oraz do zdalnej sprzedaży. Polega ona na prowadzeniu czatu w czasie rzeczywistym poprzez stronę internetową. Wykorzystuje się do tego celu aplikację, która nie wymaga instalacji na komputerze – użytkownik może z niej skorzystać po kliknięciu w odpowiedni przycisk. Live chat przede wszystkim daje odbiorcom (w tym potencjalnym klientom) możliwość bezpośredniej interakcji ze sprzedawcą bądź usługodawcą.

Live chat a poczta email

Jest on znacznie szybszą i skuteczniejszą formą komunikacji niż poczta email. W komunikacji drogą mailową łatwo o przestoje trwające kilka godzin, a nawet kilka dni. Jeśli klient nie może się długo doczekać reakcji na swoje potrzeby, jest ryzyko, że się zniecierpliwi, zniechęci i odejdzie gdzie indziej. Natomiast na live chacie otrzyma odpowiedź natychmiast albo prawie natychmiast. Jest więc większa szansa, że zaraz potem coś kupi lub skorzysta z usługi.

Live chat a telefon

Live chat jest przydatnym uzupełnieniem rozmów telefonicznych. Umożliwia kontakt w sytuacji, gdy np. infolinia jest bardzo oblegana i dodzwonienie się na nią jest trudne. Poza tym niektóre osoby z różnych przyczyn nie przepadają za rozmowami głosowymi albo mają trudności z ich prowadzeniem (np. osoby słabosłyszące). Eliminuje się też nieporozumienia wynikające ze słabej jakości połączenia czy z niedosłyszenia wypowiedzi konsultanta – klient ma odpowiedź przed oczami, może ją spokojnie przeczytać i ma czas na jej przeanalizowanie.

Live chat a anonimowość

Podczas live chatu nie ma zwykle konieczności podawania danych (chyba że np. już zarejestrowany klient prosi o sprawdzenie bądź zmianę czegoś na swoim koncie). Dzięki temu niektóre osoby czują się swobodniej podczas rozmowy. Można też zredukować do minimum dystans i formalności, dzięki czemu klient szybciej otrzyma informację, na której mu zależy.

Korzyści z live chatu dla Twojej firmy

Live chat pozwala zwiększać konwersję (określone, oczekiwanie działania ze strony odbiorców bądź klientów, np. zakup produktu czy subskrypcja newslettera). Zmniejsza także koszty obsługi klienta. Jest bardziej wydajny i efektywny niż tradycyjna infolinia. Przyczynia się też do zmniejszenia liczby zwrotów, gdyż jeśli klienci mogą szybciej zdobyć informacje na temat interesującego ich produktu, jest większe prawdopodobieństwo, że zakup okaże się trafiony. W dodatku wprowadzenie oprogramowania live chat jest dość proste i szybkie – zwykle wystarczy dodać odpowiedni plugin.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.