Live chat na stronie firmy – dlaczego warto?

kegfire/bigstockphoto.com

Każdy biznes powinien opierać się na odpowiadaniu, reagowaniu na potrzeby klientów. W tej sytuacji doskonałym rozwiązaniem może okazać się chat na stronie firmy. W ten sposób osoby wchodzące na daną stronę mogą od razu dostać szybką i profesjonalną odpowiedź na swoje pytania.

Podczas dokonywania zakupów ważna dla klientów jest łatwość uzyskiwania informacji o produkcie czy usłudze. Dlatego tak dużą popularnością cieszą się różnego typu blogi czy fora internetowe. Jednak nie zawsze dane tam zawarte są w stanie rozwiać wszystkie wątpliwości. Innym rozwiązaniem jest wykonanie telefonu do danej firmy czy napisanie wiadomości e-mail. Ta forma kontaktu sprawia jednak sporo trudności. Niektóre osoby nie lubią dzwonić i rozmawiać z obcymi sobie osobami. Ciekawą alternatywą dla tych form kontaktu może być więc chat na stronie firmowej. Dzięki niemu klient będzie mógł szybko uzyskać odpowiedź na nurtujące go pytania. Poza tym chat daje również informacje administratorom, jakie są najczęstsze problemy klientów.

Chat online to narzędzie pozwalające na sprawne komunikowanie się z klientami. W ten sposób można niejednokrotnie zapobiec rezygnacji z zakupu danego produktu czy usługi. Chat zapewnia klientom natychmiastowy dostęp do obsługi klienta. Czas oczekiwania na odpowiedź jest bardzo krótki. Za pomocą chatu można przesyłać nie tylko wiadomości tekstowe, ale i filmy video czy linki do artykułów. Co ciekawe, obecność chatu na stronie może przyczynić się również do poprawy jej miejsca w wynikach wyszukiwania. Na pozycjonowanie stron www wpływa bowiem również dobre przygotowanie i funkcjonowanie chatu online.

Chat online powinien znajdować się w miejscu dobrze dostępnym i widocznym, tak aby dostęp do niego był łatwy. Warto również pamiętać o tym, że klienci często wracają do sklepów i stron, na których dobrze funkcjonują chaty. Klientowi należy udzielać odpowiedzi na nurtujące go pytania możliwie szybko. Informacje powinny być dokładne i precyzyjne. W ten sposób można wzbudzić zaufanie i zachęcić drugą stronę do sprzedaży.

Live chat niejednokrotnie może przyczynić się również do podniesienia konwersji. W przypadku sklepów internetowych chaty bardzo często przyczyniają się do finalizowania większej ilości transakcji, a także znacznie przyspieszają procesy zakupowe. Zapis czasu może również pomóc podczas poszukiwania słów kluczowych do pozycjonowania danego sklepu czy strony internetowej.

Mimo to wielu osobom chat online wydaje się tylko ciekawym dodatkiem. W rzeczywistości jednak może przynieść całkiem sporo korzyści. W ten sposób klienci mają łatwiejszy i szybszy kontakt z firmą, a sama firma może przeglądać historię rozmów wszystkich osób, które za chat odpowiadają. To sposób na stwierdzenie, ile osób odwiedza daną witrynę, ile osób rozmawia z konsultantem na chacie, a ile go ignoruje. Analizując te i inne kwestie można stronę dalej uatrakcyjniać i usprawniać, tak aby była jeszcze bardziej funkcjonalna i przyjazna dla użytkowników sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *