Jak zarobić na stronie internetowej?

Online business. Laptop with dollar symbols

Wartość przeznaczanego budżetu reklamowego na promocję poszczególnych marek i produktów w internecie wzrasta niezmiennie od kilku już lat. Tym samym stwarza to możliwości dodatkowego zarobku dla właścicieli posiadających swoje własne strony internetowe. Żeby zacząć jednak zarabiać, należy w pierwszej kolejności trafić w odpowiednią niszę i dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców.

Wśród ogromnej ilości stron, które funkcjonują już od kilku bądź kilkunastu lat w sieci i docierają z informacjami do bardzo szerokiego grona odbiorców, nie ma sensu próbować ich przeskoczyć. Łatwiejszą drogą będzie rozeznanie rynku odbiorcy – czytelnika i znalezienie takiej luki, której jeszcze nikt nie wykorzystał bądź informacje w danym temacie są nadal trudno dostępne. Dzięki temu, zapewniając odpowiednio wartościowe treści na stronie, jesteśmy w stanie trafić na sporą grupę odbiorców, którzy zapewnią wartościowy ruch na serwisie.

  1. I tutaj trafiamy na pierwszą zasadę tworzenia strony internetowej czy bloga, na którym w przyszłości chcielibyśmy dodatkowo zarabiać. Warunkiem koniecznym do spełnienia jest posiadanie odpowiednio dużego grona unikalnych użytkowników, którzy będą w miarę regularnie odwiedzać serwis. To z pewnością zacznie przyciągać reklamodawców, którzy sami będą zgłaszali chęć zamieszczenia reklamy na danej stronie. Należy tylko pamiętać o ostrożnym doborze treści wyświetlanych reklam oraz ich ilości na stronie. Internauta jest wręcz przewrażliwiony już na punkcie wyskakujących okienek reklamowych i boksów z migającymi promocjami. Jeżeli reklamy będą zbyt nachalne, merytorycznie niezwiązane z tematyką danej strony internetowej, może to skutkować obniżeniem odwiedzalności serwisu.
  2. Drugim ze sposobów zarobienia na własnej witrynie internetowej jest komercyjne wysyłanie mailingów. Jeżeli posiadamy bazę adresów, pozyskanych na przykład z rejestracji na newslettera lub z opcji założenia konta, można ją zmonetyzować. Jednak sprawa wygląda analogicznie do sytuacji z zamieszczaniem reklam w formie graficznej. Baza adresów, która będzie zbyt mocno eksploatowana, czyli zbyt często wykorzystywana do zewnętrznego mailingu, przestanie być bazą dochodową. Działania takie powinny być prowadzone z rozwagą, formy i treści rozsyłanych informacji powinny być dostosowane do profilu i preferencji użytkownika, który nam swoje dane kontaktowe pozostawił. Zbyt częsty mailing typowo reklamowy może skutkować prośbami o usunięcie danych z naszej bazy. Każdy kto budował lub buduje bazę adresów jest świadomy, że na jej stworzenie potrzeba czasu, natomiast stracić ją można w jednej chwili. Żeby pozyskiwać jak największe grono odbiorców i aktywnych użytkowników znowu powraca zasada pierwsza. Czyli tworzenie unikalnych treści o jak największej wartości merytorycznej dla użytkownika. Bez tego internauta nie pozostawi do siebie namiaru mailowego, bo nie będzie w tym widział żadnej korzyści dla siebie.
  3. Jeżeli posiadamy wartościowe treści na stronie, a część z nich jest archiwizowana, to można spróbować zarobić na płatnym dostępie do tych treści. Polega to na tym, że użytkownik musi zapłacić niewielką kwotę za uzyskanie dostępu do treści, które nie są aktualnie wyświetlane na stronie.
  4. Sposób czwarty zarobienia na stronie internetowej to programy partnerskie. Jest ich całe mnóstwo, wybór nie jest łatwy, a przed przystąpieniem do któregokolwiek najlepiej szczegółowo zapoznać się z regulaminem i sposobem rozliczeń finansowych. Programy partnerskie umożlwiają promocję danego produktu na swojej stronie, gdzie reklamodawca płaci nam za wykonanie konkretnej akcji. Może to być prowizja od sprzedaży danego produktu, którego zakup zostanie zrealizowany poprzez przejście przez naszą stronę. Najczęściej w takim programie każdy użytkownik ma przypisany unikalny kod, po którym reklamodawca może zindentyfikować źródło pozsykania nowego klienta. Jest również opcja rozliczenia w systemie CPC (Cost Per Click), gdzie wypłacane są środki za każde kliknięcie w boks reklamowy, bądź rozliczenie CPA (Cost Per Action) – płatność następuje za wykonanie konkretnej akcji przez użytkownika, np. zostawienie swojego numeru telefonu czy adresu mailowego.

Niezależnie od sposobu zarabiania, na jaki się zdecydujemy, generalną i najważniejszą zasadą jest ruch na stronie. Martwa witryna, której nie będą odwiedzali użytkownicy, nie będzie również przynosiła dochodu z reklam. Dlatego istotnym jest, aby treści zamieszczane na stronie były rzetelne, unikalne i skierowane przede wszystkim do ludzi, a nie pisane pod wyszukiwarki internetowe i pozycjonowanie. Warto również rozważyć pozyskanie ruchu poprzez reklamę swojej strony w portalach społecznościowych: Google+, Facebook czy Twitter.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *