Jak zaprojektować landing page (stronę docelową)

tashatuvango/bigstockphoto.com

tashatuvango/bigstockphoto.com

Dobry landing page zapewnia ruch na stronie, jednak żaden wzór nie daje stuprocentowej szansy na powodzenie kampanii. Dlatego też warto stosować się do kilku koronnych zasad, by nasz landing page zachęcał odbiorców i stał się miejscem sprawnej konwersacji z użytkownikami. Jak zatem zaprojektować stronę, aby była ona skuteczna?

Zainwestuj w odpowiedni copywriting

Przyciągający uwagę nagłówek oraz slogan „call to action” to nieodzowne elementy każdego landing page. Wykorzystaj język korzyści i już od początku zaznaczaj, jakie profity płyną z Twojej oferty. Podkreśl zalety i zachęcaj do aktywności poprzez zwroty „Nie czekaj! Ta okazja może się nie powtórzyć!” lub „Mamy niepowtarzalną ofertę tylko dla Ciebie”. Tekst nie powinien pozostawiać wątpliwości, co oferujemy, nawet jeśli landing page skoncentrowany jest na formularzu zgłoszeniowym, bo klarowny przekaz trafi do większej grupy docelowej. Ponadto wprowadź bonus za zapis do newslettera –  to pozwoli sprawdzić zainteresowanie ofertą.  

Zadbaj o zdjęcia  

Bez dobrych zdjęć nawet najlepszy tekst się nie obroni. W przypadku sklepu tylko zdjęcia dobrej jakości zachęcają do kupna produktów. Wysoka rozdzielczość i ciekawe rozwiązania, np. panorama 360 stopni, wzbudzą ciekawość odbiorcy i pokażą profesjonalizm firmy. Nie jest wskazane wypełniania landing page serią fotografii stockowych, bo tworzą one bardzo sztuczną prezentację. Dlatego lepiej jest zainwestować w unikatowe zdjęcia, wykonane na zamówienie.

Postaw na wygląd  

Dobre zdjęcia i teksty są istotne, ale całości dopełni właściwe ulokowanie poszczególnych komponentów landing page. Numer kontaktowy musi być łatwy do zlokalizowania, by każdy od razu go zauważył i zadzwonił. Niezbędne jest też podkreślenie istotnych buttonów – takich jak „rezerwuj”, „kup” czy „zobacz więcej”. To właśnie wygląd landing page może przesądzić o opłacalności kampanii reklamowej. Jest nie będzie przekonujący lub wiarygodny, nie osiągniemy zamierzonego efektu.   

Każdy landing page ma wzbudzić zaufanie u odbiorcy. Musi być również spójny z wizerunkiem firmy. Jednak przy projektowaniu konieczne jest dopasowanie go do celu kampanii. Inna strona skusi kobiety, inna mężczyzn, dlatego projektowanie jakiegokolwiek  landing page musi poprzedzić dokładna analiza celów i potrzeb, co pozwoli stworzyć właściwy projekt.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *