Jak zaprojektować dobry sklep internetowy?

Jak zaprojetować sklep internetowy?

Internetowy handel jest obecny już niemal w każdej dziedzinie biznesu. Dlatego też założenie własnego sklepu internetowego jest często bardzo dobrym rozwiązaniem. Jednak nie zawsze jest to proste. Aby było to łatwiejsze, można posłużyć się gotowymi szablonami sklepów oferowanymi przez niektórych usługodawców. Niekiedy tworzenie strony www można zacząć od podstaw. Jednak niezależnie czy zdecydujesz się na skorzystanie z gotowych systemów dających możliwość dopasowania opcji do Twoich preferencji czy też spróbujesz stworzyć sklep samemu, powinieneś być świadomy jak zaprojektować sklep tak, aby klient korzystał z niego z przyjemnością.

Jeżeli chcesz skorzystać z gotowych systemów obsługi sklepów powinieneś kierować się głównie opinią innych internautów oraz możliwościami dostosowania szablonów do własnych potrzeb. Dzięki temu będziesz mógł mieć pełną kontrolę nad wyglądem witryny. Oprócz tego warto także zwrócić uwagę na usługi dodatkowe. Takie jak np.: zintegrowanie z systemami płatności itd. Jeśli natomiast chcesz stworzyć witrynę naszego sklepu internetowego od podstaw, warto zlecić to zadanie firmie specjalizującej się w marketingu internetowym. Konkurencja na rynku jest dość duża dlatego też wiedząc dokładnie czego oczekujesz, powinieneś bez trudu wybrać wykonawcę projektu. Aby jednak Twój sklep przyciągał wielu klientów warto zapoznać się z kilkoma zagadnieniami, które pozwolą Ci odnieść sukces.

Szata graficzna – szata graficzna Twojego sklepu jest pierwszą rzeczą, z jaką klient będzie miał kontakt. Dobrze dobrane kolory, starannie zaprojektowane logo oraz ikony, a także rozmieszczenie poszczególnych elementów na stronie ma niekiedy decydujące znaczenie dla klienta. Warto więc zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie. Główną cechą jaką charakteryzuje się dobra strona graficzna jest przejrzystość. Dlatego też powinieneś starać się unikać elementów, które mogą rozpraszać uwagę klienta. Bardzo często niepożądane są różne animacje, których nadmiar nie tylko może odciągać klienta od ważnych informacji, ale też spowolnić działanie strony przez ich duży rozmiar. Przede wszystkim jednak trzeba pamiętać, aby w odpowiedni sposób wyeksponować produkty dostępne w ofercie. Unikaj także stosowania rażących kolorów. Te powinieneś wybrać, aby w razie konieczności wyróżnić nimi promocje, bądź inne okazje mające przyciągnąć klientów.

Architektura – prawidłowo stworzona witryna sklepu internetowego powinna być możliwie jak najprostsza w obsłudze. Dzięki temu użytkownik łatwo odnajdzie to czego potrzebuje i nie zniechęci się do naszej strony. Im więcej klikania, aby odnaleźć szukany produkt, tym mniejsza szansa na to, że klient skorzysta z oferty. Zbędne jest tworzenie kliku podstron służących do rejestracji użytkownika czy dokonywania zakupów. Najlepiej jeśli wszystkie te elementy znajdują się na jednej stronie. Unikaj elementów, które nie są konieczne oraz nie ułatwiają korzystania z serwisu. Prostota obsługi powinna także dotyczyć systemu CMS, czyli systemu zarządzania treścią. Prosty CMS nie tylko oszczędza czas, ale pozwala też na unikniecie pomyłek, które mogą przynieść negatywne skutki.

Rozbudowa, moduły, wtyczki – z czasem nieuniknione może stać się poszerzenie działalności. Warto więc się zastanowić na wybraniem takiego rozwiązania, które pozwoli na rozbudowywanie sklepu na bieżąco. Dzięki temu unikniesz kosztowej przerwy w działaniu sklepu, spowodowanej koniecznością zmiany systemu. Ilość dostępnych modyfikacji pozwala także na lepszą optymalizację pracy i dopasowanie funkcjonalności witryny do naszej oferty. Obecnie niemalże niezbędne są moduły integrujące z portalami społecznościami. Pozwala to na tworzenie ciekawych i skutecznych akcji marketingowych. Nie należy także zapominać o modułach płatności on-line, ponieważ znacznie usprawnia to korzystanie ze sklepu. Oprócz tego dobry system CMS powinien mieć możliwość łatwego zmieniania meta-tagów. Pozwali to na lepsze pozycjonowanie witryny.

Oczywiście wymienione cechy to tylko niektóre zagadnienia na jakie należy zwrócić uwagę podczas tworzenia sklepu internetowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *