Jak zaprojektować dobre logo strony internetowej?

Jak zaprojektować logo?

webtreats, flickr

Logo strony internetowej jest niczym wizytówka, znak rozpoznawczy firmy. Bardzo często kojarzy się z jakością oferowanych towarów i usług, a także świadczy o profesjonalizmie.

Zabierając się do projektowania warto pamiętać o kilku zasadach:

  • Dobry projekt loga strony internetowej powinien zawierać maksymalnie trzy kolory, ponieważ wielość barw i jaskrawość odcieni, może przytłoczyć odbiorcę. Warto przed wykorzystaniem palety barw, zapoznać się z psychologicznym znaczeniem kolorów, które mają olbrzymi wpływ na człowieka.
  • Projektując logo trzeba wziąć po uwagę typografię i skupić się na dwóch krojach pisma. Mając na względzie „target loga”, należy odpowiednio dobierać linie fontu np. ostre linie dla dynamicznych firm, zaś miękkie dla tych o łagodniejszej specyfice.
  • Zgodnie z zasadą, mniej znaczy więcej, należy pozbyć się wszystkiego, co nie jest absolutnie konieczne. Specjaliści podkreślają, że idealny projekt loga to taki, z którego nie można już nic usunąć. Warto pamiętać, że przy projektowaniu loga dla strony internetowej, minimalizm broni się sam.
  • Naczelną zasadą podczas projektowania loga jest dbanie o jego uniwersalność. Oznacza to, że powinno ono prezentować się dobrze przy każdej odsłonie np. małe/duże czy w czerni/bieli. Należy sprawdzić, czy nadal jest rozpoznawalne nawet jeśli kolory zostaną odwrócone, a rozmiar zmniejszony.
  • Dobre logo, to takie które się łatwo zapamiętuje, a jego znak można w prosty sposób opisać przez telefon. Dlatego warto zadbać o to, aby łączyło ze sobą pragmatyzm i prostotę, ponieważ to co zapada w pamięć nie zawsze musi być skomplikowane.
  • Logo strony internetowej powinno nawiązywać do potrzeb i reprezentowanych wartości. Dlatego należy być ostrożnym przy opiniach postronnych osób, w szczególności tych, które nie znają się na projektowaniu. Należy unikać tych opinii, które mają destrukcyjny wpływ na sam proces tworzenia loga.
  • Projektując logo strony, specjaliści z branży zalecają tworzenie loga ponadczasowego i unikanie podążania za trendami, ponieważ tylko wtedy będzie możliwe stworzenie unikatowego projektu.

Jednakże, kiedy sami nie bardzo mamy pomysł jak się do tego zabrać, przy projektowaniu loga można wykorzystać pomoc profesjonalistów, którzy zajmują się tworzeniem wizerunku w sieci (np. agencje, graficy). Warto pamiętać, że usługa ta jest dosyć kosztowana, ale jeśli strona internetowa ma przynosić zysk, warto rozważyć taki koszt.
Dla bardziej wytrwałych, nieprofesjonalnych projektantów istnieją metody, dzięki którym samodzielnie można wykonać logo. Ważny jest dobry pomysł i nieco umiejętności graficznych, które przy korzystaniu z programu np. Adobe Photoshop, mogą zaowocować ciekawym projektem. Z kolei w sytuacji, gdy „twórcy” brakuje kreatywności można wykorzystać gotowe narzędzia i zbiory elementów dostępnych w Internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.