Czym są tagi?

eamesBot/bigstockphoto.com

Dobre SEO to podstawa strategii marketingowej firmy. Jednym z jego elementów są meta tagi. Każdy o nich słyszał, ale niewiele osób tak naprawdę wie jaką odgrywają rolę i jaki mają wpływ na pozycjonowanie. A szkoda, bo tagi to dość ważna składowa SEO. Czym są i je dobierać, aby przyniosły stronie internetowej pożytek?

Tagi – co to jest?

Są to słowa, które służą do opisywania zdjęć wrzucanych na bloga, strony internetowe itd. Dzięki nim można pogrupować treści i ułatwić odbiorcom znalezienie tego, co aktualnie ich interesuje. Wprowadzają pewien porządek na stronie. Mogą one również wspomóc procesy SEO (meta-tagi), jednak tutaj należy bardzo uważać – nieumiejętne dobieranie tagów może narobić więcej kłopotów niż przynieść pożytku.

Jak wyglądają tagi?

To może być pojedyncze słowo, ale tag może być również połączeniem kilku słów. Najważniejsze jest jedno – aby odnosiły się do treści. Meta tagi to słowa kluczowe, których szuka odbiorca treści. Muszą być trafione, inaczej współczynnik konwersji będzie na bardzo niskim poziomie. Ponadto celem tworzenia tagów jest pomoc robotom wyszukiwarek w indeksowaniu stron. To natomiast znacząco wpływa na ich indeksowanie.

Tagi a SEO

Meta tagów nie widać na stronie, jednak ci, którzy znają się trochę bardziej, wiedzą, że można je znaleźć w kodzie witryny. Wyróżnia się cztery podstawowe rodzaje tagów, które powinien znać każdy, kto zajmuje się SEO. Należą to nich:

  • meta keywords – słowa kluczowe,
  • meta description – krótki, mieszczący się w 180 znakach, opis strony,
  • meta title – tytuł strony,
  • meta robots – informacja dla robotów wyszukiwarek o tym, co powinny zrobić z Twoją stroną.

Meta keywords w kodzie strony to właściwie jest już przeżytek. Można je wstawić, jednak nie są potrzebne – roboty wyszukiwarek nie używają ich do już w swoich algorytmach. Ważniejszy jest natomiast opis strony – ma on na celu zachęcić odbiorców do kliknięcia, gdyż jest widoczny w wyszukiwarce, ale również informuje algorytmy, jakich treści mogą spodziewać się po witrynie. Bardzo dużą rolę zarówno w pozycjonowaniu, jak i w pozyskiwaniu odbiorców, odgrywa tytuł. Chwytliwy, dobrze skonstruowany meta title jest widoczny dla użytkowników i zachęca ich do sprawdzenia, jaka treść się za nim kryje.  Ma on również duży wpływ na pozycjonowanie strony. Dość istotne są również meta robots, które informują roboty wyszukiwarek czy powinny śledzić linki (follow/nofollow) umieszczone na naszej stronie oraz czy nasza witryna ma pojawiać się w wynikach wyszukiwania (index/noindex).

Jak tagować?

Aby tagi spełniały swoją rolę nie powinieneś przesadzać z ich ilością. Zbyt duża liczba może sprawiać wrażenie przesycania treści witryny słowami kluczowymi. Jeżeli roboty Google tak to zinterpretują to strona nie tylko nie podskoczy w wynikach wyszukiwania, ale może nawet dostać karę. Tagi powinny być również unikalne, aby nie duplikować treści. Bardzo istotne jest również, aby były odpowiednio dobrane.

Wybór tagów nie jest łatwy, jednak warto skorzystać z narzędzi, które są dostępne. Sprawdzić, jakich słów kluczowych warto użyć można na m.in. Surferseo, Google Keyword Planner albo Ubersuggest.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.