Czym jest evergreen content?

karenroach/bigstockphoto.com

Evergreen content to w skrócie treść nieśmiertelna, nieulegająca przedawnieniu. Jest to taka treść, która jest zawsze aktualna, zawsze przydatna i często się do niej wraca, jest zawsze interesująca i cieszy się ogromną popularnością przez długi czas. To treść, która jest kopalnią wiedzy dla odbiorców, z tematem, który wyjątkowo ich interesuje. Strona dzięki tej treści rośnie w siłę, gdyż osiąga coraz większe zasięgi.

Evergreen content to element rzeczywistości, który ma charakter uniwersalny. Treści te są przydatne zawsze, nie trzeba ich często zmieniać, są wartością dodaną na długie lata, są bowiem zawsze świeże i nigdy nie tracą swojej wartości i ważności. Przeciwieństwem evergreen content jest content okolicznościowy, związany z wydarzeniami bieżącymi, takimi jak newsy, nowinki o modzie. Artykuły takie bardzo angażują odbiorców, ale mają siłę tylko przez chwilę, szybko gasną i odchodzą w niepamięć.

Można efektywnie wykorzystać evergreen content stosując się do kilku zasad. Ponadczasowy content musi być podstawą witryny i zasadniczą wartością biznesu. Nowo powstała treść musi być szczegółowa, perfekcyjnie przygotowana, szczegółowo zaplanowana i opublikowana, przez co może być kosztowna, jednak w kontekście długoterminowej publikacji jest opłacalną inwestycją. Często jest to jeden taki materiał o ponadczasowym charakterze. Evergreen content tworzy się w taki sposób, aby przyciągał linki z zewnątrz, więc należy go zopytamlizować pod kątem wyszukiwarek internetowych. Taki content musi mieć bezpośredni wpływ nie tylko na większy ruch na stronie i jej pozycjonowanie, ale także na budowanie wizerunku, tworzenie list mailingowych, zwiększenie ilości zamówień na produkty czy usługi. Efektywny evergreen content musi spełniać przede wszystkim cele biznesowe i musi żywo interesować odbiorców.

Główne cele evergreen content to zjednywanie sympatii, przychylności i zaufania odbiorców. Pamiętajmy też, że nawet najlepszy evergreen content musi być aktualizowany, przynajmniej raz w roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *