Blog firmowy – dlaczego warto?

Jak założyć bloga?

fot. Rawpixel/bigstockphoto.com

Niegdyś blogi były przede wszystkim osobistymi pamiętnikami. Obecnie coraz częściej mamy do czynienia z blogami o określonej tematyce. Niektórzy ich autorzy poprzestają na dzieleniu się wiedzą z zakresu swoich zainteresowań, bez celu zarobkowego. Jednak taki branżowy blog może też stać się skutecznym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów i budowanie opinii o marce.

Nie da się ukryć, że prowadzenie bloga firmowego wymaga nieco czasu, a także umiejętności pisania i przekazywania wiedzy. Jednak wysiłek ten z pewnością się opłaci. Warto przy tym przemyśleć, kto się zajmie pisaniem artykułów na bloga – czy sami pracownicy firmy, czy może warto zlecić to zadanie zewnętrznemu copywriterowi.

Jednym z głównych argumentów za prowadzeniem bloga jest content marketing. Content marketing to dostarczanie ciekawych, wartościowych treści, które skłaniają odbiorców do określonego działania, a przy tym nie kojarzą się z natarczywą reklamą. Nie polega on na ściganiu potencjalnego odbiorcy i bombardowaniu przekazem. Wręcz przeciwnie – to sam czytelnik, szukając tego, co potrzebuje, trafia do nas – a naszym zadaniem jest go przekonać, że możemy mu to dać.

Jeśli umieścimy na blogu wiarygodne informacje przekazane w sposób czytelny i atrakcyjny, klienci zorientują się, że mają do czynienia z ekspertami, więc będą mieli większe zaufanie do firmy i będą bardziej skłonni do skorzystania z jej usług. Blog buduje więc naszą pozycję jako eksperta, a przez to skłania odbiorców, by wracali do nas po wiedzę z dziedziny, w której się specjalizujemy. Będą też tym bardziej skłonni do przekazywania naszych treści dalej, np. udostępniania w mediach społecznościowych, co zwiększy nasz zasięg i przysporzy jeszcze więcej potencjalnych klientów.

Blog wymaga względnie częstych aktualizacji, a to z kolei jest dobrym sposobem na utrzymanie kontaktu z klientami. Publikujemy nowe, wartościowe treści, a jednocześnie w nienachalny sposób przypominamy o sobie. Częste aktualizacje są także korzystne z punktu widzenia pozycjonowania w Google. Lepiej odbierane są strony, gdzie co pewien czas pojawiają się nowe treści, niż takie, które się nie rozwijają.

Jeśli chodzi o Google, blogowe wpisy są też świetną okazją do budowania potencjału SEO. Warto więc zadbać o odpowiednie frazy kluczowe, dzięki którym można skutecznie pozycjonować stronę. Można w tym celu zastosować odpowiednie wtyczki ułatwiające dostosowanie treści do wymogów Google. Wartościowe pod względem konwersji są zwłaszcza rozbudowane, a niezbyt często wyszukiwane frazy kluczowe, tzw. długi ogon (long tail). Frazy takie są dość precyzyjne i konkretne. Można więc założyć, że wpisują je osoby, które dokładnie wiedzą,, czego chcą – a więc tym większa szansa, że mogą stać się naszymi klientami. Im więcej rozbudowanych treści na określone tematy, tym większe możliwości uwzględnienia takich fraz na stronie.

Blog daje także możliwość interakcji z odbiorcami i budowania społeczności – jeśli damy jego czytelnikom możliwość komentowania. Owszem, komentarze pod pewnymi względami są kłopotliwe. Wymagają moderowania i blokowania spamu, przeglądania na bieżąco i reagowania – czyli poświęcenia pewnej ilości czasu. Jednak komentujący mogą też nam dostarczyć cennych informacji zwrotnych, pomysłów i sugestii albo wskazać błędy czy potknięcia, których sami byśmy nie zauważyli. Możliwość wypowiedzenia się zachęca odbiorców do częstszych odwiedzin.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.