Strona internetowa firmy a zaufanie klientów

Strona internetowa

fot. Angela_Waye/bigstockphoto.com

Chcąc wzbudzić zaufanie u klientów, należy zadbać przede wszystkim o stronę internetową własnej firmy. W końcu to wizytówka danej marki, która pracuje dla niej 24h na dobę. Aby odwiedzający witrynę podjęli decyzję zakupową bądź też podjęli kontakt z firmą, musimy stworzyć taką witrynę, która będzie dostarczała odwiedzającym oczekiwanych informacji o marce i produktach czy usługach, pokazywała korzyści istotne dla potencjalnych klientów, a także umożliwiała skorzystanie z oferty. Dobrze zaprojektowana strona internetowa jest szczególnie ważna dla firm B2B, a także przedsiębiorstw oferujących produkty i usługi o znacznej wartości.

Aby witryna danej firmy wzbudzała zaufanie wśród jej stałych i potencjalnych klientów, musi ona:

  • jasno określać  informacje o firmie, czym się ona zajmuje i dlaczego jest godna zaufania;
  •  zawierać taki cennik, aby zachować umiar (ceny nie mogą być ani za wysokie, ani za niskie; zanim podejmie się decyzję o wyszczególnieniu cen danych produktów/usług, należy wcześniej zapoznać się z ofertami konkurencyjnych marek);
  • zawierać wszelkie znaki jakości bądź certyfikaty, a także nagrody i wyróżnienia, które otrzymała dana firma, co też uwiarygodni  jej wartość u potencjalnych klientów;
  • zawierać dobrze przedstawioną ofertę, udokumentowaną dobrej jakości zdjęciami  produktów lub miejsca świadczenia usług;
  • podpierać się współpracą z innymi firmami, co podkreśli zamieszczenie na niej logotypów danych przedsiębiorstw (potwierdzenie rzetelności, zaufania);
  • pokazywać opinie i referencje klientów, mające na celu podniesienie wiarygodności danej firmy oraz wzbudzenie zaufania osób, które odwiedzają tę witrynę;
  • budować eksperckość poprzez dzielenie się wiedzą z potencjalnym klientami za pomocą bloga firmowego i ukazywanymi się na nim regularnymi postami czy raportów branżowych, case study zastosowania danego produktu, infografiki dotyczącej świadczonych usług;
  • ukazywać zdjęcia sprzedawanych produktów, wizualizacje zrealizowanych usług, portfolio prac, zdjęcia pracowników bądź wnętrza siedziby firmy; warto pamiętać, iż odpowiednio dobrane zdjęcia mogą znacząco wpłynąć na wzrost zaufania klientów odwiedzających stronę danej firmy;
  • zawierać dane kontaktowe firmy, czyli: adres email, numer telefonu, adres siedziby firmy, warto też dodać mapkę dojazdu i podać pełną nazwę firmy, REGON oraz NIP, aby klient mógł zweryfikować wiarygodność firmy.

Tak jak w przypadku prawdziwego życia, także i w internecie należy pokazywać się z jak najlepszej strony, by osiągnąć sukces. Dlatego też, aby strona internetowa naszej firmy uzyskała zaufanie klientów, musi uwia­ry­god­niać fakt, że nasza marka jest praw­dziwa i pro­fe­sjo­nalna. Dla potencjalnego klienta powinno być czy­telne to, że dzia­ła się w opar­ciu o jasne zasady, a potrzeby klientów są dla firmy ważne oraz spo­ty­kają się ze zro­zu­mie­niem. Na firmowych stro­nach inter­ne­to­wych warto również pod­kre­ślić, że pra­cow­ni­kom zależy na zado­wo­le­niu oraz wygo­dzie kon­tra­hen­tów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *