Skuteczny copywriting – dobre teksty w internecie

Skuteczny copywriting

Tym, co wyróżnia daną stronę internetową pośród tysiąca innych, oprócz przyjaznej nawigacji i estetyki, jest dobrze napisany tekst. Skuteczna i oddziałująca na odbiorcę treść WWW to marzenie każdego właściciela witryny. Poniżej przedstawiamy kilka porad, które pomogą uskutecznić copywriting, a tym samym – uatrakcyjnić internetową ofertę danej firmy.

Treści ukazywane na stronach internetowych muszą przyciągać potencjalnego klienta oraz pobudzać w nim chęć do skorzystania z oferty wybranej firmy. W tekstach tych internauci szukają informacji na temat produktów i usług wybranego przedsiębiorstwa, aby następnie zdecydować, czy chcą z nich skorzystać. Nie jest łatwo zainteresować potencjalnego klienta swoją ofertą, która częstokroć niknie pośród wielu konkurencyjnych produktów innych marek. Dobrze napisany tekst potrafi zbudować profesjonalny wizerunek firmy. Stąd ogromną waga przekazu, nie zaś wyłącznie samej estetyki i ogólnego wrażenia.

 

Jakich błędów powinno się unikać, aby skutecznie pisać teksty do Internetu?

  • należy przedstawiać czytelnikowi wyłącznie takie treści, które z jego punktu widzenia są istotne i wyeliminować tzw. „lanie wody”,
  • stawiać na użyteczność tekstu, który będzie przydatny odbiorcy i będzie zaspokajał jego potrzeby związane z wybranymi informacjami,
  • należy uważać na błędy ortograficzne i logiczne,
  • warto unikać branżowego słownictwa i pisać językiem przystępnym dla przeciętnego, niezwiązanego z daną branżą odbiorcy,
  • w przypadku pisania tekstu na temat konkretnych usług bądź produktów, konieczne jest przedstawianie długoterminowych korzyści, pobudzających wyobraźnię oraz pozytywne skojarzenia u potencjalnego klienta,
  • warto postawić na zwięzłość i rzeczowość, gdyż skuteczny copywriting nie wymaga długich tekstów; nie warto przedstawiać czytelnikowi każdego szczegółu, lecz skoncentrować się na konkretach (strona WWW to nie biografia firmy, lecz jej wizytówka, a tekst ma zachęcać, nie zaś zanudzać),
  • dobrze jest zadbać o atrakcyjność tekstu i uczynić z niego prawdziwą perełkę za pomocą oryginalnego i niebanalnego podejścia,
  • warto zadbać o przejrzystość tekstu z pomocą stosowania podziału na akapity, śródtytuły oraz wyliczenia,
  • należy wzmacniać czytelność treści internetowej dzięki stosowaniu prostych, krótkich, pojedynczych zdań oraz wyrównania tekstu,
  • zwiększenie konwersacyjności można osiągnąć za pomocą stosowania strony czynnej, pisania na „ty” bądź „wy”, używania czasowników i przewidywania pytań internautów, które można zadawać np. w śródtytułach.

 

Tworzenie oryginalnych, zgodnych z zasadami marketingu i naprawdę skutecznych tekstów to umiejętność nie dana każdemu copywriterowi czy webwriterowi. Jest to swego rodzaju rzemiosło, dzięki któremu można zwiększyć poczytność danych tekstów. Aby uskutecznić copywriting i spowodować, aby tekst „wciągał” czytelnika, warto pamiętać o tym, że mniej znaczy więcej (im więcej treści, tym większy deficyt uwagi), a przejrzysty tekst czyta się sprawniej i szybciej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *