Małe firmy w sieci – strona internetowa to ważna rzecz

Koszty utrzymania strony www

fot. Dudzinski/bigstockphoto.com

Wyniki analiz statystycznych świadczą o tym, że ponad 30% małych i średnich firm w Polsce nie posiada strony internetowej. Wynika to z faktu, że ich właściciele często nie widzą potrzeby zaistnienia w sieci, choćby z tego powodu, że wiele lat radzili sobie bez tego. Jednocześnie uważają, że takie rozwiązania mogą generować zbyt duże koszty w porównaniu do przewidywanych zysków. Brakuje im też fachowej wiedzy, która pozwoliłaby efektywnie zarządzać stroną internetową.

Takie podejście wiąże się jednak z pozbawieniem się szansy na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów, którzy mogliby dowiedzieć się o istnieniu firmy właśnie z Internetu. Tym samym zmniejszają swoje zyski w porównaniu do tych, jakie mogliby osiągnąć, gdyby umieścili w sieci informacje o swojej działalności.

Prosta strona internetowa nie musi kosztować majątku. Jeśli celem jest tylko zaznaczenie obecności firmy na rynku, sprawdzi się bezpłatna wizytówka Google. Można w niej umieścić podstawowe informacje, takie jak adres, telefon i krótki opis profilu działalności, a także dodać kilka zdjęć. Klienci mogą również dzielić się tam swoimi doświadczeniami, a dobra ocena wpływa na podniesienie wiarygodności firmy.

Dla bardziej wymagających także istnieją darmowe rozwiązania. Na rynku jest wiele bezpłatnych ofert firm hostingowych i kreatorów prostych stron internetowych. Za pomocą kilku kliknięć można stworzyć stronę – wizytówkę zawierającą wszystkie niezbędne dane. Ważne jest jednak, aby dbać o regularne pojawianie się na niej nowych informacji, gdyż sprzyja to przesuwaniu się strony na wyższe pozycje wśród wyników wyszukiwania.

Dostępne są też bardziej rozbudowane, choć wciąż proste w obsłudze i bezpłatne (lub kosztujące niewiele) platformy, które umożliwiają wykreowanie profesjonalnej strony. Najpopularniejszymi z nich są Joomla i WordPress. Ta pierwsza jeszcze kilka lat temu obsługiwała ok. 30% witryn należących do małych i średnich przedsiębiorstw. WordPress zaś kojarzony był głównie ze sferą blogową. Obecnie jednak stał się on wszechstronnym systemem, który nieustannie się rozwija. Korzystają z niego nie tylko małe firmy, ale także wielkie korporacje, na których stronach umieszczona jest duża ilość treści.

Konkluzja jest prosta – najczęściej stosowane wymówki przedsiębiorców nie mają potwierdzenia w rzeczywistości. Strony internetowe są tanie i nie potrzeba do ich tworzenia specjalistycznej wiedzy. Dobrze zarządzane, przyciągają zaś klientów, pozwalając zwielokrotnić zyski.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *