Jak zaprojektować witrynę firmową?

bigstock-Web-design-concept-40488619

Jak pokazują badania regularnie prowadzone wśród Internautów, wygląd i funkcjonalność firmowej strony internetowej ma bardzo duże znaczenie w kreowaniu jej wizerunku oraz tworzeniu zaufania wobec danej marki. Dlatego niezmiernie istotnym jest zbudowanie takiej witryny internetowej, która zachęci potencjalnego klienta do pozostania na niej, dostarczy poszukiwanych przez niego informacji oraz zmobilizuje do wykonania określonej akcji – czyli dokonania zakupu produktu bądź usługi oferowanej przez firmę.

O czym pisać?

Niestety wśród wielu polskich przedsiębiorców nadal panuje przekonanie, że ich strona firmowa powinna zawierać szeroki opis prowadzonej działalności, najlepiej od samego początku założenia działalności gospodarczej. Stąd praktycznie na każdej witrynie znajduje się zakładka „O firmie/Onas” bądź „Historia firmy”. Zgromadzone tu informacje nie stanowią jednak żadnego pożytku dla potencjalnego klienta, żadnej zachęty do dokonania zakupów czy pozostania i dalszego przeglądania strony. Brak jest jasnego przesłania na temat prowadzonej działalności, nie ma zawartych korzyści, jakie mogą wyniknąć ze współpracy z daną jednostką. Jest natomiast długi rys historyczny kto, komu, co i kiedy dał, zrobił, przy tym nie przydatny w żaden sposób dla konsumenta.

Drugą kwestią jest tworzenie zakładek z informacjami na temat zarządu czy pracowników. Praktycznie wszędzie odnajdziemy szczegółowe informacje dotyczące składu zarządu, którego konsument nawet nie będzie miał okazji poznać. Długie opisy życiorysów i osobistych osiągnięć również nie są praktycznymi informacjami z punktu widzenia odbiorcy. Dlatego może warto zawrzeć krótkie i rzeczowe informacje o właścicielu, a szerszy opis jego sylwetki dołączyć w postaci linku przekierowującego na stronę Goldenline czy Linkedin.

Użytkownik przeglądający stronę danej firmy ma jasno sprecyzowany cel swojej wizyty. Przyszedł, żeby zakupić konkretny produkt lub usługę, bądź zasięgnąć fachowej informacji z branży, w jakiej dana firma działa. Dlatego podstawą jest zawarcie wartościowych informacji na temat własnego profilu działalności. Z pewnością internautę zaciekawią, a tym samym skłonią do pozostanie na stronie, przydatne informacje dotyczące sposobu użytkowania danego urządzenia, praktyczny poradnik pokazujący jego zastosowanie lub inne wskazówki, dzięki którym konsument poszerzy swoją wiedzę w danej branży.

W przypadku prowadzenia sklepu internetowego, promowane na nim produkty powinny być opisane w jasny i przejrzysty sposób. Informacja winna być pełna i nie zmuszać użytkownika do zadawania tysięcy szczegółowych pytań. W przypadku dużego asortymentu do sprzedaży warto pomyśleć o podziale produktów na kategorie i zastosowaniu w miarę precyzyjnej wyszukiwarki z wykorzystaniem słów kluczowych.

Czego unikać?

Równie często popełnianym błędem w budowaniu firmowych stron internetowych jest umieszczanie na nich tzw. ekranu powitalnego. Jest to najczęściej logo firmy z kilkoma zdaniami podziękowania za odwiedzenie strony lub co gorsza fleshowa wersja animacji, która nie ma żadnej wartości dodanej. Zdecydowana większość użytkowników opuszcza taką witrynę nawet nie zaglądając „do środka”. Podobnie sprawa ma się z dodawaniem muzyki w tle. Nie każdy jest melomanem, nie wiadomo również, w jakich warunkach otoczenia konsument będzie przeglądał stronę. Zmuszanie go do wysłuchania melodii, której nie da się wyłączyć bądź znalezienie wyłącznika graniczy z cudem, powoduje natychmiastowe opuszczenie serwisu.

Dlatego należy pamiętać, że strona firmowa w głównej mierze, powinna zawierać praktyczne i użyteczne informacje z punktu widzenia jej odbiorcy, konsumenta, nie natomiast rys historyczny firmy, opis zarządu lub wielki numer konta bankowego. Warto również zastanowić się nad przygotowaniem wersji mobilnej serwisu, co z pewnością wpłynie korzystnie na liczbę osób ją odwiedzających.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.