Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

Jak wybrać webmastera?

fot. kbuntu/bigstockphoto.com

Posiadanie strony internetowej – zwłaszcza w przypadku aktywności w obszarze gospodarczym, artystycznym lub społecznym/pozarządowym, jest w dzisiejszych czasach swojego rodzaju normą. W zależności od charakteru prowadzonej działalności, nasza strona może mieć na przykład formę bloga, galerii zdjęć, serwisu informacyjnego czy sklepu internetowego. Oprócz określenia jej zawartości, grupy odbiorców, do których będziemy chcieli dotrzeć oraz rezultatów, jakie ostatecznie będziemy chcieli osiągnąć, warto zastanowić się nad jej wykonaniem, sprowadzającym się nie tylko do zaprojektowania i zrealizowania koncepcji graficznej, ale również do napisania i dostosowania kodu strony do parametrów przeglądarek i wyszukiwarek internetowych oraz urządzeń mobilnych (zadbanie o responsywność witryny).

Posiadając podstawową wiedzę z zakresu działania i obsługi stron www, możemy pokusić się o samodzielne wykonanie prostej strony. Korzystając z wielu darmowych platform, oferujących gotowe szablony i rozwiązania pozwalające na określone modyfikowanie kodu, mamy możliwość stworzenia witryny, która (choć w ograniczonym zakresie) może, przynajmniej na początku, służyć nam jako platforma kontaktu z potencjalnymi klientami. Czy jednak tylko na tym nam zależy?

Bez względu na dziedzinę, w jakiej działamy, kierując się profesjonalizmem, musimy zadbać o najdrobniejsze szczegóły. Jeżeli strona internetowa będzie stanowiła istotny element naszej działalności (a najprawdopodobniej będzie), warto zwrócić się do osób/podmiotów specjalizujących się w nie tylko w projektowaniu stron, ale również w ich wykonywaniu.

Jak spośród wielu webmasterów wybrać tego właściwego?

Podstawowymi wytycznymi, jakie z pewnością wpłyną na naszą ostateczną decyzję będą: środki, jakie jesteśmy w stanie przeznaczyć na ten cel, nasze zapotrzebowanie oraz kompetencje wykonawcy. Podobnie jak w przypadku realizacji innych projektów, tak i tutaj, popularna w niektórych branżach maksyma „tanio, szybko i dobrze” nie sprawdza się. Oczekując zaprojektowania i wykonania witryny mającej przyciągnąć uwagę odbiorców, musimy liczyć się z określonymi kosztami, których wysokość będzie oczywiście uzależniona, na przykład od stopnia zaawansowania zastosowanych rozwiązań. Istotne będą również nasze oczekiwania. Mając określoną wizję, na przykład tworzenia strony www w formie e-sklepu lub rozbudowanej witryny tematycznej, poszukajmy wykonawcy specjalizującego się w tego typu projektach. Kiedy już na takiego trafimy – dzięki rekomendacjom znajomych lub poleceniom osób działających w podobnej do naszej branży, przejrzyjmy jego stronę internetową i znajdujące się na niej portfolio. Jakość wykonania jego własnej witryny będzie świadczyła o jego podejściu do tematu (wszak nie jest prawdą, że dobry szewc chodzi bez butów), a ilość wykonanych projektów będzie wskazywała na zainteresowanie jego ofertą. Przeglądając wykonane przez danego autora strony, będziemy mogli ocenić jego styl, jakość pracy oraz to, czy podąża za obowiązującymi trendami. Poza tym, znając listę dotychczasowych klientów rozważanego przez nas wykonawcy, będziemy mieli możliwość skontaktowania się z nimi i poproszenia o opinię na jego temat.

Istotna z naszego punktu widzenia będzie również jakość kontaktu z potencjalnym zleceniobiorcą. Odpowiadanie przez niego na nasze pytania oraz zadawanie własnych, będzie świadczyło nie tylko o jego wiedzy i doświadczeniu, ale również o poważnym podejściu do klienta.

Rozważając powierzenie wykonania naszej strony profesjonaliście, warto też zastanowić się nad wyborem między jedną osobą a większą agencją. Jak powyżej, w zależności od funduszy jakimi dysponujemy, a przede wszystkim w zależności od określonych przez nas wymagań, będziemy mogli dokonać odpowiadającego nam wyboru.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *