Jak ważne są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe

fot. bloomua/bigstockphoto.com

Posiadanie strony internetowej, promującej na przykład daną markę, stanowi połowę sukcesu. W celu przyciągania jak największej liczby użytkowników, należy między innymi aktualizować znajdujące się na stronie treści, budować stałą relację z ich odbiorcami, a także dbać o jej widoczność w sieci. Skuteczność jakiejkolwiek witryny zależy również od jej funkcjonalnego charakteru oraz od efektywności podejmowanych działań optymalizacyjnych (pozycjonowania).

Pozycjonowanie strony www ma na celu podniesienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwarki internetowej. Jak wskazują analizy, większość internautów ogranicza przeszukiwanie zasobów sieci do dwudziestu pierwszych pozycji (dwóch stron rezultatów wyszukiwania) na liście trafień. Warto zatem zadbać o jak najwyższą pozycję promowanej przez nas strony. Za pomocą jakich środków można to osiągnąć?

Jednymi z podstawowych elementów, mającymi znaczenie dla skutecznego pozycjonowania stron internetowych są słowa kluczowe (ang. keywords). Są to słowa, a czasami frazy słów, wpisywane w wyszukiwarkę internetową przez użytkowników sieci, poszukujących określonych informacji. Mając informacje na temat najczęściej wyszukiwanych słów (można to sprawdzić za pomocą odpowiednich programów dostępnych w sieci), a także biorąc pod uwagę specyfikę samej strony, rodzaj prezentowanych na niej treści, charakter promowanej marki, profil odbiorcy oraz to czego może on szukać w Internecie, wiemy, jak dobrać odpowiednie słowa kluczowe do naszej witryny.

Ze względu na rodzaj, słowa klucze dzielone są między innymi na:

  • frazy brandowe, będące jednocześnie nazwą firmy i/lub domeną,
  • ogólne słowa kluczowe oznaczające konkretne produkty (np. buty) lub usługi (np. masaż),
  • a także tak zwane long-taile – słowa kluczowe składające się z większej liczby słów, opisujące bardziej sprecyzowane potrzeby internautów, np. pielęgnacja roślin doniczkowych.

Z uwagi na długość i wynikającą z tego efektywność pozycjonowania, wyróżniane są:

  • słowa (frazy) jednowyrazowe, najczęściej zwiększające skuteczność wyszukiwania konkretnej witryny ze względu na ich dużą popularność,
  • słowa dwu-, trzywyrazowe, bardziej precyzyjne, łatwiejsze w pozycjonowaniu ze względu na ich oryginalność, jednak mniej skuteczne
  • frazy kilkuwyrazowe, np. zagraniczny wyjazd z dzieckiem, najmniej skuteczne.

Oprócz odpowiedniego doboru słów kluczowych, skuteczne pozycjonowanie strony internetowej wymaga ich odpowiedniego zagęszczenia (od trzech do dziesięciu na stronę) oraz rozmieszczenia. W celu osiągnięcia zakładanej pozycji w wynikach wyszukiwania, powinny być ona umieszczone zarówno w treści, jak i w kodzie strony, w szczególności: w tytule strony, w jej opisie (metatagach), opisach obrazków, tytułach linków, a także w domenie.

Dobrane słowa kluczowe powinny być jak najbardziej precyzyjne oraz odpowiadające rzeczywistemu charakterowi strony internetowej. Nie należy używać słów nieopisujących zawartości witryny, umieszczać dużej ilości słów kluczowych w komentarzach, ani stosować tak zwanych słów ukrytych, na przykład poprzez wpisywanie ich czcionką w kolorze tła.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *