Google będzie walczyć z nachalnymi reklamami na stronach mobilnych

GaudiLab/bigstockphoto.com

Strony przyjazne dla urządzeń mobilnych są dziś już standardem. Przywiązuje się dużą wagę do tego, by serwisy internetowe wyglądały tak samo dobrze na każdym ekranie bez konieczności ręcznego powiększania lub zmniejszania. Jednak pozostał problem, który utrudnia wielu użytkownikom korzystanie z witryn – reklamy pełnoekranowe.

Jeszcze do niedawna Google promowało strony umożliwiające komfortowe przeglądanie na smartfonach i tabletach, oznaczając je jako „przyjazne dla urządzeń mobilnych”. Obecnie znaczna większość stron internetowych spełnia już kryteria wymagane dla takiego oznaczenia. Dlatego Google zdecydowało się usunąć tę informację z wyników wyszukiwania, choć nadal będzie wspierać takie strony w rankingach.

Od początku 2017 r. Google ma zamiar nadal skupiać się na przyjazności witryn, lecz pod innym względem. Do czynników najbardziej utrudniających korzystanie z internetu na urządzeniach mobilnych należą nachalne reklamy – zwłaszcza pełnoekranowe, zasłaniające tekst i obrazki. Od 10 stycznia 2017 r. strony korzystające z takich rozwiązań będą gorzej pozycjonowane.

Co zrobić, by tego uniknąć? Przede wszystkim należy zaprzestać wyświetlania reklam pojawiających się od razu po przejściu z wyników wyszukiwania oraz już podczas przeglądania strony (np. w sytuacji, gdy użytkownik jest skupiony na zawartości strony i nie jest przygotowany na niespodziewaną reklamę, która go rozprasza i irytuje). Nie powinno się również wyświetlać osobnej strony z reklamą, którą trzeba pominąć, by dostać się do zawartości witryny. I wreszcie nie powinno się stosować elementów graficznych utrudniających odróżnienie reklamy od zawartości strony.

Natomiast nadal będzie można (jak podkreśla Google, w sposób odpowiedzialny) umieszczać pełnoekranowe komunikaty pojawiające się w odpowiedzi na zobowiązania prawne (np. weryfikujące wiek lub informujące o wykorzystaniu plików cookies), a także ekrany logowania czy rejestracji. Dozwolone będą również banery o rozsądnej wielkości, które można łatwo pominąć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *